Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

#CCOOPVantiracista

CCOO PV crida a les persones treballadores a combatre el racisme i la xenofòbia en la feina

En el ‘Dia Internacional contra el Racisme’, que es commemora el 21 de març, el sindicat vol posar el focus en l'atac sistemàtic per part de la ultradreta -a Europa i a l’Estat espanyol- a valors fonamentals com la dignitat humana, la igualtat, els drets humans i la mateixa democràcia.

14/03/2022.
    Pels drets de totes les persones amb independència del seu origen ètnic - racial, cultural o nacional.

Comissions Obreres fa una crida a les institucions, que respecten els compromisos internacionals i garantisquen el compliment dels drets humans de totes les persones, amb independència del seu origen ètnic, cultural o nacional. El sindicat demana a les persones treballadores una implicació major per frenar l'ascens de l'extrema dreta, mitjançant el combat al racisme i la xenofòbia en el lloc de treball.

La diversitat és una realitat quotidiana que ha modificat substancialment la societat espanyola i valenciana. És innegable la seua aportació tant en termes econòmics com socials i culturals. No obstant això, la violència perpetuada pel racisme i la xenofòbia continua subjugant persones i col·lectius pel fet de ser diferents a un patró hegemònic.

La secretària de Migracions, Cooperació i Moviments Socials, Isabel Barrajón recorda que “CCOO ha sigut sempre punta d’espasa en la defensa dels drets humans i en particular, dels drets de les persones migrants, amb el reconeixement de la qüestió migratòria com a fet social imparable i imprescindible”. Un paper especialment necessari en aquests moments per a frenar contundentment l'avanç de discursos discriminatoris, carregats d'odi que continuen proliferant de manera impune i que constitueixen la base dels nous feixismes que estan entrant en les nostres institucions democràtiques.

Segons Barrajón “l’experiència de Comissions Obreres en aquest àmbit és un aval inqüestionable per a reactivar el compromís sindical en la lluita davant la discriminació i el racisme, per la garantia d'igualtat de drets, des del reconeixement de la diferència i la diversitat, tant en la nostra dimensió sociopolítica com sectorial”.

Per això i amb motiu del Dia Internacional contra la Discriminació Racial, aquest 21 de març, CCOO PV exigeix que la lluita contra la discriminació i la prevenció del racisme i la xenofòbia s'incorporen en l'agenda política a través de mesures inclusives, efectives i compromeses, mitjançant un abordatge integral i des de totes les perspectives; l'econòmica, la laboral, la social i la cultural.

Sota el lema #CCOOPVantiracista mostra tant en les xarxes socials, en els centres de treball, com en els actes en els quals participem juntament amb unes altres associacions, entitats i col·lectius al País Valencià, el nostre compromís per la defensa dels valors democràtics i els drets de totes les persones amb independència del seu origen ètnic - racial, cultural o nacional.

Davant la normalització del discurs de l'extrema dreta, fem nostra la frase d'Angela Davis ‘Ja no accepte les coses que no puc canviar. Estic canviant les coses que no puc acceptar’.