Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO aconsegueix que es reconega la paga COVID a dues tècniques de cures auxiliars del Provincial de Castelló

La Secció Sindical de CCOO en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló ha aconseguit que el Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Castelló dictamine a favor de dues treballadores que van prestar serveis com a tècniques de cures auxiliars d'infermeria (TCAI) durant el primer període de pandèmia i a les quals se'ls havia denegat la paga COVID.

14/01/2022.
    Hospital Provincial de Castelló.

Les demandants exigien aquesta compensació econòmica, ja que el servei de Salut Mental del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en el qual treballaven es va convertir en planta COVID des de l'inici de la pandèmia, i tal com indiquen els criteris per a calcular la compensació establida, s'atenien de manera directa, efectiva i presencial a pacients COVID.

A més, personal de la mateixa unitat sí que va cobrar aquesta compensació, però els gestors del Provincial van excloure aquestes treballadores malgrat que aquesta contraprestació econòmica es va aprovar per gratificar el personal sanitari pels seus esforços durant la situació sanitària de la pandèmia.

La justícia no sols ha reconegut el dret de les treballadores a rebre el complement salarial, també condemna en costes a l'Administració i dicta que no és possible recurs d'apel·lació.

CCOO sempre s'ha mostrat contrari als criteris i forma de conducta de la Conselleria de Sanitat quant a la distribució i assignació de la paga COVID. Aquest complement extraordinari no retribueix tot l'esforç realitzat pel personal durant la pandèmia i ha discriminat alguns i algunes professionals que no han tingut més remei que acudir als tribunals.