Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Ana García: “La recuperació econòmica s'ha de notar en els increments salarials dels treballadors i de les treballadores”

• Prop de 100.000 persones treballadores al País Valencià estan afectades pel bloqueig dels convenis col·lectius.

CCOO PV s'ha concentrat avui davant la patronal a València per reclamar un increment dels salaris i la derogació de la reforma laboral. Amb el lema, ‘Ara els salaris. Pagueu més!', la central sindical ha exigit el desbloqueig de la negociació dels convenis col·lectius perquè la classe treballadora puga tindre uns salaris i condicions laborals dignes.

16/12/2021.
Concentració davant la patronal autonòmica a València. La secretària general de CCOO PV, Ana García, realitza declaracions davant els mitjans de comunicació.

La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha assenyalat avui que els treballadors i les treballadores no poden estar “contínuament pagant la crisi”. Durant la concentració realitzada a València davant la seu de la patronal autonòmica CEV, García ha afirmant que ens trobem ja davant una recuperació econòmica i això s'ha de notar en els increments salarials i en el desbloqueig dels convenis col·lectius. “Ací al País Valencià, almenys 100.000 persones treballadores de diferents sectors productius estan afectades pel bloqueig d'aquests convenis col·lectius. Això suposa que no s’augmenten els seus salaris i que no es milloren les seues condicions de treball i de vida”, ha declarat la dirigent sindical.

En referència a la reforma laboral, García ha manifestat que en una situació d'inflació del 5,5 % d'IPC, no pot ser que tinguem una reforma laboral que l'única cosa que fa és destruir ocupació, generar temporalitat i precarietat. “S'ha de modificar sí o sí. És imprescindible reequilibrar la negociació col·lectiva perquè puguem negociar salaris dignes per als treballadors i les treballadores”, ha apuntat la secretària general de CCOO PV.

València és una de les tres ciutats, juntament amb Madrid i Valladolid, on CCOO ha convocat avui concentracions per a reivindicar el desbloqueig de la negociació dels convenis i un increment dels salaris que minimitze l'impacte de la inflació en el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores i afavorisca la recuperació econòmica.