Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Ana García Alcolea: “La conflictivitat seguirà en augment fins que no deroguem la reforma laboral”

La secretària general de CCOO PV ha presentat davant el Consell Confederal, màxim òrgan entre congressos, un informe de conjuntura que ha tingut el suport d’una àmplia majoria. “És el moment de canviar les polítiques econòmiques i d'incrementar salaris perquè la classe treballadora no perda capacitat adquisitiva ni contractual. La nostra aposta en aquesta etapa és l'enfortiment de la negociació col·lectiva i els mecanismes de protecció social”, ha destacat.

02/12/2021.
    Ana García Alcolea, secretària general CCOO PV

En l'Informe general es fa referència al fet que aquestes últimes setmanes estem presenciant la convocatòria de vagues en diferents sectors, vinculades als processos de negociació dels convenis col·lectius, com ara el metall a Alacant, la neteja a Castelló o importants empreses com Pilkington.

Cal destacar també la situació que es viu en l'hostaleria en bona part del País Valencià, amb els convenis de Castelló i València sense signar des de fa ja massa anys, els ERO massius en sectors com la banca o les mobilitzacions en la funció pública per recuperar els drets arrabassats en els últims anys. Conflictes que s'estenen per tot l'Estat davant la situació de bloqueig patronal.

“Aquesta mateixa setmana, ens hem desdejunat una proposta regressiva de la CEOE sobre acomiadaments i temporalitat que ens sembla intolerable. No dubtarem a mobilitzar-nos si el Govern devalua els canvis que portem pactats amb la reforma laboral”, ha sentenciat García.

De començament d’any ençà s'han registrat al País Valencià un total de 200 convenis col·lectius que afecten 393.620 treballadors i treballadores. L'increment salarial pactat és de l’1,38 % en el sector privat, un 2 % en les administracions públiques. D'aquests convenis, 163 són d'àmbit d'empresa, que donen cobertura a 21.955 persones treballadores, mentre que els 37 restants són d'àmbit superior i regulen les condicions de 371.665.

“És evident que aquests increments pactats queden lluny de l'última dada d'IPC coneguda i, en aquest sentit, és fonamental l'aplicació de les clàusules de revisió per a evitar la pèrdua de poder adquisitiu”, ha manifestat la secretària general de CCOO PV.

El Consell Confederal ha valorat l'esforç realitzat pel sindicat en les manifestacions del 20 de novembre per reivindicar un sistema de finançament amb major suficiència, equitat, autonomia financera i transparència. “Les últimes setmanes hem desplegat una campanya informativa intensa, amb assemblees al llarg de tot el territori, un acte central amb els partits polítics i la recollida d'adhesions de comités d'empresa i seccions sindicals”, ha destacat García.

A més, considera una “tremenda decepció” que haja acabat el mes de novembre i la ministra Montero no haja presentat la proposta per a començar a negociar el nou model de finançament, “que ha de tindre en compte les necessitats de les autonomies i sostindre els serveis públics, sense que hàgem de seguir per a això endeutant-nos”.

Ana García ha reivindicat una inversió major en educació, serveis públics o sanitat i ha anunciat la convocatòria de concentracions a València, Alacant i Castelló el dia 12 de desembre, sota el lema “Salvem l'atenció primària”, per exigir el reforç, la revisió i la reorganització del model d'atenció primària, de manera que es garantisca un sistema equitatiu, eficient i de qualitat.

Balanç econòmic

Javier Castro, secretari de Finances i Serveis Jurídics de CCOO PV, ha presentat els comptes anuals de 2020 amb un resultat negatiu de 391.327,25 euros. El resultat de l'exercici deriva d'operacions de deterioració de deute ja previstes escometre durant aqueix any, així com lleus desajustaments en els ingressos i el compliment de les obligacions fiscals derivades de les operacions efectuades. El resultat de l'exercici denota una avaluació positiva de resultes de la comparació amb l'anterior, en el qual es van arribar als 845.938,78 euros de pèrdues.

Els ingressos propis es mantenen en nivells estables, s’aprecia un lleu descens, malgrat l'any tan complicat de pandèmia. Cal destacar l’augment de l'afiliació que ha suposat un creixement net de les quotes de quasi 120.000 euros, la qual cosa compensa la disminució de les subvencions finalistes en 180.000 euros. També roman estable l'aportació per assessoria jurídica en poc més d'un milió d'euros. En aquest exercici també s'ha produït l'alienació d'una de les nostres seus que ha facilitat un increment molt notable en la tresoreria de l'organització.

Quant a les despeses, s'incrementen les de personal en 173.000 euros per l'aplicació del Conveni col·lectiu. Quant als deutes a llarg termini destaquen els 129.100 euros de préstec per la compra del local d'Alzira i a curt termini el balanç preveu el que es deu a les mateixes organitzacions.

“Podem afirmar que el sindicat ha resistit amb certa enteresa les inestabilitats macroeconòmiques d'un any tan afectat per la pandèmia, no sense assumir que per a això ha hagut de continuar amb la implementació de mesures de contenció que confronten amb els resultats finals que s'han produït”, ha conclòs Castro.