Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV participa en el debat sobre diversitat i igualtat organitzat per Iniciativa-Compromís

La secretària de Polítiques Públiques i Protecció Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, ha intervingut en les xarrades ‘Escoltem’ prèvies al 6é Congrés de la formació política. La dirigent sindical ha tractat la importància dels serveis públics com a font d’igualtat i ha ressaltat el paper de l’Estat per combatre els discursos de l’odi.

05/11/2021.
    Ana Belén Montero, durant la seua intervenció.

En la seua intervenció, Ana Belén Montero ha destacat com a fonamental l’enfortiment del que és públic como a font d’igualtat, “així com la recuperació d’aquells serveis privatitzats que garantisca el manteniment de l’ocupació dels treballadors i de les treballadores actuals”.

Montero ha insistit en la necessitat d’una inversió pública major per avançar cap a una millora del sistema sanitari, amb una cartera de serveis sòlida, que done cobertura a les necessitats de la població. En concret, ha assenyalat una aposta major per la promoció de la salut, la prevenció de la malaltia, la intervenció comunitària i el reforç de la salut mental.

La dirigent sindical també ha fet referència al sistema educatiu, la principal eina d’integració social i de transformació: “Defensem un model educatiu que valore i fomente el respecte, la inclusió, la multiculturalitat i la diversitat i que permeta apropar-nos a una societat molt més tolerant”.

Per abordar la desigualtat social des del vessant públic, és fonamental l’enfortiment dels serveis socials: “El seu paper és crucial, són indispensables si volem actuar en l’eliminació de les desigualtats, l’erradicació de les bosses de pobresa, evitar els espais de marginació i exclusió cronificats des de fa temps al País Valencià”. No obstant això, Montero ha apuntat que els serveis socials han de ser capaços d’actuar amb major celeritat davant els problemes de la població, i agilitzar procediments i gestions, i ha assenyalat com a exemples la implementació de la Llei de promoció de l’autonomia personal i atenció a la dependència o la Llei de renda valenciana d’inclusió.

Discursos de l’odi

Respecte a la proliferació dels discursos de l’odi en la nostra societat, dirigits fonamentalment cap al feminisme, a les persones migrants o al col·lectiu LGTBI, Ana Belén Montero creu que l’objectiu d’aquests discursos és focalitzar el seu odi en els moviments organitzats. “A països amb societats civils fortes tenen més potencial per arraconar-los, però en el nostre cas és important el suport de l’Estat per contrarestar-los”, ha afirmat. Des de fa dècades, la nostra societat és més diversa i això és molt positiu, i hem de tenir més mecanismes d’acollida i de gestió de la diversitat, “per això fan falta polítiques públiques que atenguen aquesta diversitat”.

Amb relació a la discriminació i violència que s’exerceix sobre les dones, la sindicalista ha afirmat que les polítiques publiques d’igualtat s’han de transversalitzar en tots els àmbits, des del sistema educatiu fins als municipis.