Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Elx

CCOO demana la rescissió de la concessió de la residència d’Altabix

El Comité d'Empresa denuncia la gestió per part de La Saleta, sosté que el nombre de plantilla està molt lluny del necessari per a prestar un servei de qualitat. CCOO aposta per la gestió pública de serveis essencials com el de la cura dels nostres majors.

14/10/2021.
    CCOO reclama la rescissió del contracte

El sindicat ha denunciat públicament i davant l'autoritat laboral aquesta situació sense que Conselleria, responsable del bon funcionament de la residència, l'haja solucionat. Per tot això, CCOO reclama una intervenció contundent i la rescissió per incompliment del contracte.

La d’Altabix és una residència pública per la qual cosa la Conselleria és la responsable del seu bon funcionament.

Antecedents

No és la primera vegada que el sindicat reivindica solucions a la situació que viu el personal de la residència de la tercera edat d’Altabix. L'última denúncia pública va tindre lloc pel gener i avui dia la plantilla continua patint la sobrecàrrega que implica una falta crònica de personal. No es cobreixen les baixes de les auxiliars d'infermeria, la qual cosa augmenta la pressió per a les que estan treballant. Hi ha personal doblant jornades, cosa inacceptable en un treball que requereix esforç i dedicació. A més, a vegades, per aqueixa falta de personal no hi ha servei d'infermeria a les nits.

CCOO qualifica de nefasta la gestió privada per part de La Saleta d'aquesta residència pública. La falta de personal per situacions d'incapacitat temporal, després de contagiar-se de covid-19 i pel dèficit de personal estructural, fa que la situació del conjunt de la plantilla siga insostenible per a poder dur a terme el seu treball en condicions. No sols acumulen sobrecàrrega, estrés i assumpció de tasques que no són responsabilitat seua, sinó que no troben receptivitat per part de l'empresa a la situació que estan patint.