Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV s'entrevista amb la nova directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego

La reunió de CCOO PV i la Federació d'Ensenyament de CCOO PV ha transcorregut amb clima de col·laboració per a portar a terme objectius comuns en matèria de plurilingüisme.

13/10/2021.
    Reunió de CCOO PV i la Federació d'Ensenyament de CCOO PV amb la nova directora general, Reis Gallego.

El sindicat li ha recordat que ja es va reunir amb la seua predecessora en el càrrec i li va mostrar el seu compromís amb el valencià, així com la seua aposta per la defensa de la llengua pròpia i la normalització del seu ús social. CCOO PV considera que en l’àmbit educatiu no es poden fer passos enrere amb el valencià i que les lleis han d’esdevindre garantia jurídica plena.

CCOO PV defensa i recolça la posada en marxa del Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural a través dels Projectes Lingüístics de Centre. El marc legislatiu ha de facilitar la vertebració del territori des del punt de vista lingüístic, així com la no segregació de la població escolar per motius de llengua. Des d’estos plantejaments, valora que l’actual llei és un instrument que ho pot permetre.

També és cert que CCOO PV està observant la mancança d’instruccions precises per a aplicar-lo als centres de forma homogènia, i així li ho ha fet arribar a la directora general.

En el contacte amb els centres, el professorat ens trasllada que te dubtes, podriem dir, instrumentals com ara en quin idioma han d’estar escrits els materials per impartir classe o per a l’ús de l’alumnat, com atendre a la diversitat en l’aula amb un estudiantat amb diferents nivells d’idiomes a implantar, en quina llengua llengua fer les proves orals o escrites, etc.

Per facilitar la feina del professorat que està fent un gran esforç en adaptar els continguts i les classes al valencià o a l’idioma estranger en cada cas però, sobretot, per aconseguir una millor adaptació de l’alumnat al Projecte Lingüístic del seu centre, trobem molt necessària la redacció i implantació d’un “manual d’ús”, és a dir, d’un document amb instruccions ben detallades que expliquen al professorat com ha de procedir en cadascun dels aspectes que afecten la aplicació del Programa d’Educació Plurilingüe.

Des de CCOOPV li hem mostrat a la nova directora general la nostra disposició al diàleg per a assolir els objectius que compartim: ampliar l’ús del valencià als centres educatius, generar vertebració del territori entorn a la llengua i que el valencià siga llengua de cohesió i inclusió