Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

“És important que la representació dels treballadors i de les treballadores participe en la seguretat industrial"

La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha participat en la taula redona ‘La seguretat industrial segons els agents socials’, en el marc del Ir Congrés Seguretat Industrial Comunitat Valenciana. El sindicat defensa la creació de la figura de responsable de seguretat industrial i la posada en marxa de campanyes informatives per a promociona-la.

08/10/2021.
    Intervenció d'Ana Garcia en el Ir Congrés de Seguretat Industrial Comunitat Valenciana.

La seguretat industrial no sols afecta a l'àmbit de les instal·lacions de les empreses sinó també a tota la ciutadania en el dia a dia. Des del funcionament d'un ascensor o escala mecànica a qualsevol producte que adquirim. Per això, per a CCOO PV és important la creació de la figura de responsable industrial, una persona que coordinara la seguretat industrial de les empreses, amb la participació de la representació legal dels treballadors i de les treballadores. D'aquesta manera es podrien evitar accidents i riscos per a la salut.

Així ho ha explicat la secretària general de CCOO PV, Ana García, que ha participat en el Ir Congrés de Seguretat Industrial, celebrat en la Fira de València, i organitzat per la patronal del metall Femeval i promoguda pel Consell Valencià de Coordinació de la Seguretat Industrial, del qual forma part CCOO PV.

En la seua intervenció en la taula redona amb els agents socials, la secretària general de CCOO PV ha afirmat que les activitats de prevenció i protecció són fonamentals, tant per a limitar les causes que originen els riscos com per a frenar els possibles accidents. “És important que tot estiga coordinat per a evitar danys a la salut i així garantir la societat del benestar, pròpia dels països avançats. En definitiva, previndre, verificar i inspeccionar perquè la classe treballadora i la societat en general estiguen protegides”, ha explicat García.

Segons ha assenyalat, el servei públic del Labora-SERVEF ha de ser capaç d'oferir una formació adequada i de qualitat davant aquesta transició cap a la mecanització i robotització dels processos. En aquest sentit, García considera que és més que probable que siga important incrementar el pressupost per a la formació de les persones treballadores en actiu. No obstant això, les empreses han d'establir plans formatius amb la representació legal del personal i poder utilitzar els fons recaptats de les cotitzacions de les treballadores i dels treballadors.

També ha destacat la importància que les persones desocupades puguen tindre oportunitats en aquesta era de transformació i reduir la bretxa digital. Per a això serà necessària tant la formació com l'orientació.