Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

7 D'OCTUBRE: JORNADA MUNDIAL PEL TREBALL DECENT

Una ocupació de qualitat per a construir la recuperació econòmica

• El sindicat celebra actes reivindicatius a Alacant, Castelló i València per commemorar la JMTD

Drets, salaris i condicions de treball decents, que respecten la igualtat entre dones i homes i siguen lliures de violència i d’assetjament. Formalitzar l'economia irregular i apostar per la formació dels treballadors i de les treballadores. Són les principals reivindicacions de CCOO PV en la Jornada Mundial pel Treball Decent, una fita per reclamar que l'ocupació de qualitat és imprescindible per a construir la recuperació econòmica després de la pandèmia.

29/09/2021.
Jornada Mundial pel Treball Decent 2021. Acte a València.

En la Jornada Mundial pel Treball Decent, que se celebra el 7 d'octubre des de 2008, CCOO PV, juntament amb el moviment sindical internacional, reivindica que és imprescindible crear ocupació de qualitat per a construir una recuperació econòmica per a totes i tots.

Les mesures adoptades pels governs per a protegir ocupacions i ampliar la protecció social no són suficients per a aconseguir la plena ocupació de qualitat. Per a això, és necessari impulsar polítiques públiques que fomenten la creació d'ocupació i una recuperació econòmica sòlida, resilient i inclusiva.

Els governs han de garantir que les ocupacions que es creen siguen de qualitat, amb drets, salaris i condicions de treball decents, que respecten la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes, i siguen lliures de violència i d’assetjament. Alhora, cal formalitzar l'economia irregular amb mesures de control i exigir el compliment de la legislació vigent. Només d'aquesta manera podran complir-se els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030 de Nacions Unides.

Per a CCOO PV, perquè es reduïsca la precarietat laboral i l’atur s'han de revertir els aspectes més lesius de les reformes laborals, acabar amb la bretxa salarial entre homes i dones, posar fi a la informalitat laboral, i la contribució dels fons de recuperació de la UE i d'un finançament just per al País Valencià.

Acte i concentració JMTD a València

CCOO PV commemorarà aquesta data amb una assemblea a la sala d'actes de la seu de València, el dijous 7 d'octubre a les 10.30 hores. En l'acte intervindran la secretària general de CCOO PV, Ana García; el secretari d'Ocupació, Juan Carlos Gallart; a més de treballadores i treballadors de diferents sectors que explicaran les seues experiències de treballs precaris. L'assemblea es podrà seguir en directe en línia, a través del canal de YouTube de CCOO PV: https://www.youtube.com/watch?v=OC0o6dFvhxw

Després, tindrà lloc una concentració reivindicativa a la plaça Nàpols i Sicília de València, davant la seu del sindicat, a les 11.30 hores.

Acte i manifestació JMTD a Alacant

CCOO L'Alacantí- Les Marines ha organitzat l'acte commemoratiu de la JMTD el dimecres dia 6 d'octubre.

A les 09.30 hores, començarà l'assemblea, on intervindran el secretari general de CCOO l'Alacantí-les Marines, Paco García; la secretària general de CCOO PV, Ana García i el secretari d'Ocupació de CCOO PV, Juan Carlos Gallart. També està prevista la realització d'una taula d'experiències de delegats i delegades. Serà a la sala 'José García Quesada- Chamorro' de la seu de CCOO a Alacant (av. Salamanca, 33).

A les 12.00 hores, tindrà lloc una manifestació que partirà des de la Direcció Territorial de Treball a Alacant (Pintor Lorenzo Casanova, 6) fins a la plaça de la Muntanyeta.

Concentració JMTD a Castelló

CCOO Comarques del Nord ha convocat una concentració reivindicativa, juntament amb UGT. Serà el dia 7, a les 12.00 hores, a la plaça de Les Aules de Castelló.

En l'acte es llegirà el manifest i es guardarà un minut de silenci.