Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Pels drets de les persones migrants i el tancament dels centres d'internament d'estrangers

“Som ací per a reiterar el rebuig frontal de CCOO PV al que considerem un dels més clars exponents de racisme institucional i d'una política migratòria que criminalitza les persones migrants i les priva dels seus drets i la seua llibertat en un centre d'internament d'estrangers” Isabel Barrajón, secretària de Migració Cooperació i Moviments Socials.

29/09/2021.
    Concentració de la campanya CIE NO del 28 de septiembre de 2021.

Aquest 28 de setembre, com tots els darrers dimarts del mes des de fa més de 10 anys, les entitats de la campanya CIE NO i les persones que la secunden, van tornar a concentrar-se davant la porta blava al costat del centre d'internament d'estrangers a València, a Sapadors.

El sindicat ha denunciat en repetides ocasions que els CIE atempten greument contra els drets humans més bàsics, i sotmeten les persones migrants a condicions infrahumanes, vulneren la seua dignitat i són gestionats amb criteris arbitraris, contraris a la garantia de protecció que ha d'assegurar-se a tota persona.

Des de CCOO PV "considerem que aquests espais posen en clara evidència el paper del Govern d'Espanya com a garant dels drets humans. Defensem el dret a migrar amb drets, amb vies legals i segures per a no haver d'arriscar la vida durant el trajecte. Dret a un treball digne i a poder reagrupar-se amb la família sense traves legals i administratives que els criminalitzen i exclouen. Dret a una vida lliure de murs, de discursos i actituds xenòfobes, una vida lliure de racisme".

Entre els nombrosos obstacles que continuen dificultant l'exercici del dret a migrar, des del sindicat destaquen la insistència en la visió policial repressiva i de control de les migracions, que afavoreix les posicions de les dretes en el seu discurs xenòfob i en la percepció de la migració com a "problema".

Des del convenciment que migrar és un dret i no un delicte, reclamem polítiques migratòries que respecten l'estricte compliment dels drets humans.

Ja n'hi ha prou! No volem els CIE en els nostres barris i ciutats, CIE NO, en cap lloc!