Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO considera millorable l'Esborrany de la futura llei del Sector Públic Instrumental de la GVA

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV ha celebrat una assemblea de delegades i delegats en el Sector Públic Instrumental (SPI) de la Generalitat, en la qual s'ha analitzat i debatut el text entregat pel juliol a les organitzacions sindicals representatives en la Comissió del Diàleg Social en aquest sector.

21/09/2021.
    Assemblea de representants sindicals del Sector Públic Instrumental de la GVA

El sindicat va sol·licitar disposar del text complet, ja que el rebut només feia referència als articles vinculats directament al personal. Una vegada consultat el document íntegre, el sindicat ha pogut realitzar una radiografia de com afectarien al personal els possibles canvis de naturalesa jurídica en les diferents entitats.

El document analitzat en l'assemblea de persones delegades de CCOO trasllada, en termes generals, la normativa de la funció pública a les entitats del SPI. Així es fa en matèria de planificació i d’ordenació de recursos, es regula les ofertes d'ocupació pública amb criteris de selecció homologables als de l'accés a la funció pública, el mateix que en la constitució de les borses de treball, en la classificació de llocs i elaboració de les relacions de llocs de treball, sistema retributiu, etc.

La FSC CCOO PV comparteix la filosofia d'establir una regulació de les condicions de treball del personal del Sector Públic de la Generalitat tan semblant com es puga a la funció pública, però sobretot “volem un sistema de mobilitat de personal entre ens del Sector Públic Instrumental de la Generalitat Valenciana davant situacions de reestructuració que permeten mantindre i, si escau, reordenar l'ocupació”.

No obstant això, el sindicat considera adequat establir certs marges que permeten, a través de la negociació col·lectiva en cada entitat, adequar a la seua pròpia realitat i característiques determinades matèries, especialment en entitats com la FGV, el Palau de les Arts o À Punt Media.

Respecte a les disposicions que regulen els efectes en el personal d'aquesta futura llei, CCOO valora que, encara que recullen una part important de les pretensions sindicals, que no són unes altres que garantir l'estabilitat i l'ocupació així com les seues condicions de treball, respecte al personal que actualment presta servei en aquest sector, intenta fer una regulació inassumible respecte a l'actual personal “a extingir”.

CCOO considera que ha d'excloure's de l'aplicació de la proposta de disposició addicional sisena el personal que actualment, i a l'entrada en vigor d'aquesta llei, presta servei en les diferents entitats del Sector Públic Instrumental, com a personal a extingir. Aquesta condició va ser adquirida per aplicació de l'article 44 de l'Estatut dels treballadors i en cap cas es pot aplicar amb caràcter retroactiu l'obligació d'amortitzar els llocs o obligar ara a les persones a les quals es va considerar no temporals per no reconéixer expressament que eren fixes a aprovar un procés selectiu.

Sobre aquesta matèria, el TJUE ja ha dictaminat en supòsits similars en els quals es produeix una reversió de servei amb subrogació del personal a una administració pública. L'administració no pot pretendre mitjançant una disposició addicional acomiadar el personal que va ser declarat “no temporal” i posteriorment “a extingir”.

A partir d'aquesta llei, CCOO serà extremadament vigilant amb l'aplicació escrupolosa dels criteris de lliure concurrència i respecte dels principis constitucionals en l'accés a l'ocupació pública.