Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO PV reclama en la Mesa del Diàleg Social un esforç pressupostari per a escometre reformes estructurals

Ana García Alcolea, secretària general de CCOO PV, ha demanat al Consell que faça un pas més decidit i, una vegada atés el més urgent de la pandèmia, desenvolupe les mesures de l’‘Alcem-nos’ dirigides a canviar el teixit productiu del País Valencià.

14/09/2021.
    Mesa Diàleg Social.

Aquest dimarts s'ha reunit en el Palau de la Generalitat, el Ple de la Mesa del Diàleg Social per a avaluar l’‘Alcem-nos’. La trobada ha sigut presidida per Ximo Puig i hi han participat, juntament amb els agents socials i econòmics, la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; el vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca; el conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent.

El sindicat ha ressaltat la bona marxa de l'acord, subscrit fa poc més d'un any, “que està suposant un autèntic full de ruta per a la recuperació econòmica i social, i que aspira a establir les bases d'un canvi de model productiu al País Valencià”, ha destacat Ana García. La secretària general de CCOO PV ha valorat el diàleg social com a marc per a desenvolupar mesures efectives de gran importància i que, fins al moment, han estat condicionades per la urgència de pal·liar els efectes de la covid-19. “Des del sindicat compartim que durant el primer exercici del pacte els esforços s'hagen centrat a activar línies d'ajuda als sectors més afectats per la crisi sanitària i per l'execució de polítiques actives d'ocupació”, ha manifestat.

Ara bé, hi ha afegit, “és moment que el Govern valencià faça un esforç pressupostari i impulse mesures a més llarg termini orientades a la transformació del teixit productiu al nostre territori”. En aquest sentit, la seua secretària general, ha concretat aquelles que tenen a veure amb la formació professional i per a l'ocupació i l'acreditació de competències; la digitalització en tots els àmbits, especialment en sectors com l'industrial, per a reduir la bretxa digital per raons geogràfiques, generacionals, culturals o de gènere; el desenvolupament del sistema valencià d'innovació que, a més de posicionar les empreses, afavorisca el benestar social; l'aposta per les energies renovables i les línies estratègiques de mobilitat, claus per a la sostenibilitat mediambiental; o el reforç dels serveis públics.

“Hem d'aprofitar l'oportunitat que brinden els fons provinents del Pla de recuperació, transformació i resiliència per a establir les bases d'un treball decent”, ha recalcat García, qui ha insistit a crear una mesa específica de fons europeus, en el marc del diàleg social. “Hem de poder mesurar la seua implantació i l’impacte en l'economia valenciana”, ha dit. Finalment, CCOO PV ha reclamat un esforç pedagògic perquè els resultats de l'acord ‘Alcem-nos’ siguen coneguts i avaluats, en els seus efectes més pràctics, pel conjunt de la ciutadania de manera transparent i comprensible.