Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Mobilització per un conveni digne del sector del metall a Alacant

• Manifestació, des l'estació de RENFE fins a la pl. la Muntanyeta

Indústria de CCOO PV celebra la resposta a la convocatòria de mobilització en defensa d'un conveni digne per a la indústria del metall d'Alacant. La manifestació d'avui respon al trencament de les negociacions per a arribar a un principi d'acord amb la Federació d'Empresaris del Metall d'Alacant (FEMPA).

15/09/2021.
Moment de la manifestació per un conveni del metall digne

Les propostes de millora plantejades en la Mesa del Conveni des d'UGT FICA PV i CCOO Indústria PV trobaren una patronal (FEMPA) inflexible i poc sensible a la situació dels treballadors i de les treballadores del sector metall d'Alacant, especialment afectats i afectades com a conseqüència de la pandèmia.

Ambdues organitzacions sindicals mostraren en tot moment la voluntat d'acostar postures, però la patronal continuà exigint més sacrificis i afegí a última hora a la negociació assumptes que no havien sigut tractats en la Mesa.

Una vegada arribats a aquesta situació, els treballadors i les treballadores decidiren "eixir al carrer per defensar allò que entenem raonable i que fa justícia a l'esforç diari de les persones empleades en el sector".

Per tot això, les organitzacions sindicals han realitzat una manifestació aquet dimecres dia 15 de setembre des de l'estació de RENFE de l'av. Salamanca d'Alacant per lluitar pel futur del sector a la província.

La marxa iniciada en la RENFE (avinguda Salamanca), ha travessat l'avinguda Maissonnave, la plaça Calvo Sotelo i ha finalitzat en la plaça Muntanyeta d'Alacant.