Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV condemna les agressions LGTBIfòbiques i anima a manifestar públicament el rebuig social majoritari

El sindicat se suma a les convocatòries convocades al País Valencià contra l’onada d’agressions a persones LGTBI.

10/09/2021.
    Concentració Gandia

Cloti Iborra, secretaria de Dones i Igualtat de CCOO PV, anima a l’actiu sindical perquè participen de les mobilitzacions convocades “com correspon a un sindicat compromés amb la igualtat i la diversitat, amb el respecte a l’orientació sexual, l’expressió i identitat de gènere de les persones”.

Castelló, dissabte 11, 19 hores, pl. Pescateria

Gandia, dissabte 11, 19 hores, pl. Major

València, dissabte 11, 19 hores, pl. del Cedre

Alcoi, dilluns 13,  20 hores, pl. Espanya

Reunió dels consells consultius Trans i LGTBI del País Valencià

Ahir es van reunir amb caràcter extraordinari el Consell Consultiu Trans i el Consell Consultiu LGTBI del País Valencià amb motiu de l’augment de la violència i els delictes d’odi per raó d’orientació sexual. En representació de Comissons Obreres participaren la representant Kristal Calvo i la coordinadora del grup d’Acció LGTTBI del CCOO PV, Cristina Ochando

La representant sindical Kristal Calvo va posar de manifest a la seua intervenció la lluita activa i el caire propositiu del sindicat, el qual se sumarà a les mobilitzacions de condemna de les agressions i enguany dedicarà l’Escola Sindical LGTBI de CCOO PV a tractar la prevenció i l’eradicació dels delictes d’odi, especialment a l’àmbit laboral.

Als respectius Consells es  va analitzar la situació, arreplegar el sentir de les organitzacions i les propostes, denunciar la LGTBIfòbia i els discursos de l’extrema dreta que fomenten aquest odi. Es va proposar que la personació de la Generalitat Valenciana com acusació particular als delictes d’odi.

Es ressaltà el fet que les agressions responen a un sector minoritari, però desproporcionadament visible. La valenciana és una societat inclusiva. Encara que s’ha de treballar des de la llibertat, l’educació i la cultura, el sentir general i les intervencions foren a no es caure en el victimisme: “No es pot assumir col·lectivament el discurs de la por. La por es una emoció que paralitza. No ens podem paralitzar”.

Avui divendres es plantejarà al Consell que el govern valencià done suport a les convocatòries arreu de tot el País Valencià per rebutjar les agressions LGTBIfòbiques

Pròximament començaran els treballs per elaborar l’estratègia LGTBI del País Valencià que desenvoluparà els aspectes arreplegats a la normativa específica autonòmica.