Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Concentració pels drets de les dones i les xiquetes afganeses

• Dimarts 24, 20.00 hores. Plaça Mare de Déu, València.

La Coordinadora Feminista de València, de la qual forma part CCOO PV, ha convocat una concentració per reclamar a la comunitat internacional i a l'Executiu espanyol que no reconeguen el govern dels talibans i que aquest inste a les autoritats europees a organitzar un corredor humanitari per garantir la vida i el dret d’asil a les dones afganeses i les seues famílies que es troben en perill.

17/08/2021.
Concentració a València.

Així mateix demanem al govern espanyol que garantisca el dret a l’asil a les dones afganes que ho sol·liciten, i que no abandone a les dones i les seues famílies que resten al país, així com que s’establisquen mecanismes internacionals per garantir els drets fonamentals de la població civil. També demanem als governs autonòmics i municipals que col·laboren en l’acollida i atenció a les dones que aconsegueixen fugir del país.

Fem una crida a totes les organitzacions feministes perquè sumem esforços per tal de donar suport a la lluita de les dones afganes estrenyent llaços de cooperació a través d’organitzacions feministes i de la societat civil.

Durant els darrers 20 anys les dones afganes havien recuperat alguns drets que les permetia viure amb relativa llibertat: dret a l’educació, al treball i fins i tot a l'activitat política. Un 25% de les dones formen part del que fins ara era el Parlament de Kabul, i més de cent mil dones participaven en els consells locals. No obstant això la tornada de les tropes talibans torna a posar en perill la vida de totes les dones i les seues famílies.

Afganistan està ara en mans del fonamentalisme feixista. Els EEUU i l'OTAN contribuïren activament a derrocar el govern de la república democràtica d’aquest país ara fa tres dècades i des d’aleshores els drets de la població civil han estat supeditats als interessos geoestratègics dels EEUU, i ara els abandona a la seua sort.

Els fonamentalismes religiosos afecten cruelment la vida de les dones i en el cas dels talibans de l'Emirat Islàmic està més que provat. Per tant, insistim des de la Coordinadora Feminista, cal establir els fonaments per a la construcció d’un Estat Laic que protegisca les dones, i a tota la societat, davant els abusos de qualsevol fanatisme.

Com a feministes rememorem les paraules de Simone de Beauvoir que ens va advertir; “No oblideu mai que serà prou una crisi política, econòmica o religiosa perquè els drets de les dones tornen a ser qüestionats. Els drets mai es donen per adquirits, hem de restar vigilants tota la nostra vida”. I també recordar el sentiment sòric de Audre Lorde en dir; “No seré una dona lliure mentre continue havent-hi dones sotmeses”.

#WomenAfaganistan

#DerechosParaLasAfganas