Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Àrea Pública CCOO PV

L'Àrea Pública de CCOO PV valora l'acord per al personal empleat públic de la Generalitat assolit en la Mesa General de Negociació I

    L'acord signat pivota sobre cinc eixos i recull en bona manera les propostes de Comissions Obreres i aposta per donar solució a problemes enquistats en l'Administració de la Generalitat: bretxa salarial, temporalitat, plans d'igualtat, serveis de prevenció de riscos laborals i formació.

    30/07/2021.
    Pilar de Vera, secretària general de la FSC PV, signa l'acord en representació de l'Area Pública de CCOO PV

    Pilar de Vera, secretària general de la FSC PV, signa l'acord en representació de l'Area Pública de CCOO PV

    Aquest acord planteja una solució a la bretxa salarial temporalitzada en tres exercicis, és a dir, amb finalització l’any 2024. Al costat d'aquest pla, es revisarà el Decret d'indemnitzacions i gratificacions ja que també solen ser factors que incideixen directament sobre la bretxa salarial, derivada d'una classificació de llocs que no valora de manera justa les categories feminitzades.

    Un altre eix important, des del nostre punt de vista, és que aquest acord permetrà treballar en la planificació dels recursos de la Generalitat des del diagnòstic de les necessitats i el coneixement real d'aquests. De manera que s’hi faciliten i s’hi agilitzen les ofertes d'ocupació i el desenvolupament dels processos alhora que es redueix la taxa de temporalitat mitjançant els processos d’estabilització.

    El tercer input de l'acord gira els ulls cap a les treballadores públiques perquè dona un nou impuls a l'elaboració de plans d'igualtat i la renegociació dels que es troben vençuts. La mobilitat necessària en casos de violència de gènere ha estat una aposta comuna per a donar sortida a les dones que la pateixen, alhora que instem a les administracions locals que no estiguen adherides al Conveni de mobilitat interadministrativa que el subscriguen.

    S'ha aconseguit tancar el compromís d'aprovació en 6 mesos del Reglament dels serveis de prevenció de riscos laborals. És important ressenyar el compromís de l’Administració de dotar de recursos humans el servei de prevenció de la Generalitat Valenciana.

    L'últim eix se centra en la formació i la necessitat de tancar en els propers 6 mesos el Reglament d'organització i la posada en marxa de l'Escola Valenciana d'Administració Pública.

    Principalment aquest acord, més enllà de les qüestions ressenyades i altres puntuals, marca un punt de partida per a un treball intens en els propers anys, en nom d'una Administració que atenga les necessitats de les persones administrades amb eficàcia, i una plantilla que se senta reconeguda, formada i estimulada. Aquests són els paràmetres amb els quals Comissions Obreres ha treballat aquest acord i treballarà el seu desenvolupament a futur.