Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Ana García i Mónica Oltra coincideixen a reforçar els serveis públics per a una eixida justa de la crisi

Ana García Alcolea ha mantingut la seua primera trobada com a secretària general de CCOO PV amb la viceprensidenta del Consell, Mónica Oltra. En la reunió han abordat reptes comuns com l'enfortiment dels mecanismes de protecció, el conveni únic del concert social, l'estabilitat del personal de la xarxa pública de serveis socials o el finançament autonòmic.

16/07/2021.
    La vicepresidenta de Consell, Monica Oltra i la secretària general de CCOO PV, Ana Garcia Alcolea

Durant la trobada s'ha valorat el treball realitzat amb la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives durant llarg temps en el diàleg social. Han destacat en la necessitat de continuar reforçant-lo per a avançar en el desenvolupament de nous drets per a la ciutadania, millorar les condicions laborals i implantar un sistema de protecció més estable, de manera que es permeta una eixida justa a la crisi i un desenvolupament de l'estat de benestar.

Respecte al Conveni únic de concert social, tant CCOO PV com la Conselleria comparteixen objectius comuns, en concret, Ana García ha expressat la voluntat del sindicat de continuar fent passos en l'elaboració d'aquest conveni, ja que “estem davant una oportunitat important de millora de les condicions laborals, salarials i de drets de moltes persones treballadores”. Ambdues líders també han coincidit en la necessitat de continuar insistint en la revisió del model de finançament autonòmic, perquè siga més just amb el poble valencià i possibilite un major benestar social.

D'altra banda, s'han posat en comú temes d'interés com són el treball conjunt referent a l'ampliació de la xarxa pública de serveis socials o a l'impuls dels contractes programa, com a mètode per a garantir una major estabilitat del personal de serveis socials en les entitats locals. Sobre aquest tema, la secretària general de CCOO PV ha plantejat que “cal continuar treballant de manera coordinada per ampliar i consolidar les plantilles amb caràcter estructural i donar major estabilitat al sector, importants reptes que caldrà abordar de manera conjunta”.

Ambdues parts s'han emplaçat a continuar fent passos referent a l'avanç de la igualtat, la implantació de la Llei de dependència, la Renda Valenciana d'Inclusió, o la construcció del nou model públic de centres socioeducatius i la seua reversió a la gestió directa de l'Administració.