Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Comissions Obreres i el Front d’Estudiants del País Valencià signen un conveni de col·laboració

Ambdues organitzacions han subscrit un compromís mutu que reforça els seus vincles sindicals i de desenvolupament d'accions conjuntes de mobilització i defensa dels drets de les persones joves. Entre els acords aconseguits s'inclou el reconeixement de l'antiguitat d'afiliació i militància a menors de 30 anys, la col·laboració recíproca en matèria de formació o la cessió d'ús de sales de reunió.

22/06/2021.
    Juan Cruz, Ana Belén Montero, Nacho Díaz i Pau Orrit

El Front d’Estudiants del País Valencià i Comissions Obreres del País Valencià comparteixen una llarga trajectòria d'aspiracions, de reivindicacions i de treball conjunt encaminada a enfortir en tots els àmbits les condicions de vida, socials, laborals, etc. de la classe treballadora, i especialment de les persones joves.

Aquest conveni segueix la línia del ja subscrit el 17 de novembre de 2020 entre FEPV i la FE CCOO PV, alhora que es dona compliment a la Resolució sobre la II Conferència Confederal de Joventut, aprovada en el Consell Confederal de CCOO del 24 de març de 2021, en la qual s'estableix la necessitat de promoure convenis amb organitzacions estudiantils i juvenils per al reconeixement de l'antiguitat de la seua afiliació i militància.

És per això, que amb la signatura d'aquest acord, s'estableixen diferents compromisos:

- El reconeixement, per part de CCOO PV, de l'antiguitat d'afiliació i militància en el FEPV a totes aquelles persones menors de 30 anys que, o bé ja estiguen afiliades a CCOO PV, o s'afilien al sindicat abans del compliment de la referida edat.

-La coordinació d'accions d'interés compartit a través de reunions periòdiques.

-La col·laboració recíproca en matèria de formació.

-La cessió d'ús de sales de reunió.

Finalment, amb aquest conveni es posa en relleu l'oportunitat d'afermar vincles amb aquest sindicat estudiantil, a fi de facilitar el trànsit de la militància en el sindicat estudiantil a Comissions Obreres com a referent important entre la joventut al País Valencià.

A la signatura ha assistit el secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, la secretària de Política Social i Joventut, Ana Belén Montero, el coordinador del Front d’Estudiants del País Valencià, Nacho Díaz, i Pau Fons i Pau Orrit en representació de la Federació d’Ensenyament de CCOO PV.