Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Pel manteniment dels “recursos Covid” i la baixada de ràtios

Reclamem un compromís del govern autonòmic perquè continuï mantenint l’esforç realitzat per al present curs, però també al govern central, per un finançament just per al País Valencià i una forta inversió dels fons europeus a l’educació

22/06/2021.
    Recepció pel gabinet de presidència

Ahir dilluns tingué lloc la concentració convocada per la FE CCOO PV davant el Palau de la Generalitat per demanar que el proper curs 2021-22 els centres educatius compten de nou amb totes les contractacions de personal educatiu associades a la pandèmia (anomenats “recursos Covid”) així com la baixada de ràtios.

El sindicat alertem de que no podem donar passes enrere i que la baixada de ràtios, junt amb el manteniment de tot el personal educatiu contractat per al present curs, és necessària per poder acompanyar a l’alumnat en la superació d’uns temps molt complicats que ha hagut de patir al llarg del present curs i últim trimestres de l’anterior. D’altra banda, considerem que els recursos que son conseqüència d’una crisi sanitària han de convertir-se en una oportunitat educativa.

El personal educatiu i l’alumnat han realitzat un esforç immens per sostenir l’educació i assegurar la total presencialitat durant aquest curs en les etapes d’infantil, primària i la major part de secundària.

Lamentablement, la pandèmia no està superada encara i hem de garantir el 100% de presencialitat en totes les etapes educatives, així com l’especial atenció a l’alumnat més vulnerable, el qual necessita d’una educació inclusiva i enfortida ja que és qui més ha patit i continua fent-ho, la forta crisi socioeconòmica.

Les proclames de la concentració, amb mascaretes i les distàncies de seguretat oportunes, han reclamat un compromís del govern autonòmic perquè continuï mantenint l’esforç realitzat per al present curs, però també al govern central, perquè pose fi al injust imfrafinançament que patim al País Valencià i també perquè s’assignen fortes inversions del fons europeu a l’educació, en línia de les demandes que fem des de FE CCOO PV.

Durant la concentració, es va llegir un manifest i acte seguit una representació del Gabinet de Presidència rebé a una representació del sindicat, la qual li traslladàrem les demandes i comentàrem les necessitats que estan donant-se als centres educatius valencians.

Pel nostre alumnat. Pel nostre personal educatiu. Perquè l'educació és futur.