Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

'Vacuna't contra la patronal'

El sector del taulell es mobilitza per un conveni just

CCOO de l'Hàbitat PV i UGT han realitzat una concentració i manifestació, a la plaça María Agustina, que ha acabat a l'Ajuntament de Castelló. Allí s’ha manifestat a l'alcaldessa la situació de la negociació del conveni del sector del taulell, per part de les organitzacions sindicals.

18/06/2021.
    Concentració realitzada a Castelló

Després de nou reunions de la comissió negociadora del Conveni col·lectiu per a la Indústria de Taulells, Paviments i Rajoles Ceràmiques de la Comunitat Valenciana, que va finalitzar al desembre del 2020, la part social ha decidit realitzar mobilitzacions.

"Aquest conveni és molt important per a CCOO perquè empra a més de 15.000 treballadors i treballadores del sector i a uns altres indirectament a la província de Castelló", apunta Jordi Riera portaveu de CCOO.

Riera ha denunciat que porten 6 mesos intentant avançar amb la negociació del conveni amb ASCER, però les posicions estan bastant allunyades. “Som conscients que tant l'increment salarial i la reducció de la jornada laboral són els temes més controvertits, però les propostes de la patronal són inassumibles per a Comissions Obreres, ja que aquestes impliquen la precarietat del sector, amb la flexibilització de la jornada, eliminació de l'antiguitat o el plus tòxic o penós i amb la compensació i absorció dels increments que pogueren signar-s’hi.”

Per aquests motius, s’incrementaran les mobilitzacions en el sector informant els treballadors i treballadores i amb la realització d’assemblees en els centres de treball que finalitzaran amb la convocatòria de vaga per al mes de juliol, si la patronal no modifica les seues pretensions.

“La mobilització de hui només n’ha sigut una mostra, amb el suport d'aproximadament 500 companys i companyes” ha finalitzat Riera.