Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV acull la mostra «MÀRGENS, DONES, MIRADES»

• Del 15 de juny fins el 2 de juliol,
  • De dilluns a dijous, de 8 a 14 i de 16 a 19 hores i divendres de matí

Les secretaries de Cultura i de Dona de CCOO PV organitzen aquesta mostra de la fotògrafa i activista valenciana Concha Martínez Giménez, des del compromís de les Comissions Obreres del País Valencià amb la visibilització de la lluita de les dones.

10/06/2021.
Cartell de la mostra 'Màrgens, dones, mirades'

La seu del sindicat a València [Nàpols i Sicília, 5] acollirà la inauguració d’aquesta exposició el pròxim dia 15 de juny. L’acte tindrà la presència de l’autora i de la secretària de Dona, Cloti Iborra, i del secretari de Cultura, Santi Mateu.

Activista, feminista, dona amb discapacitat interessada a posar el focus en tot allò que normalment no mirem, i que arreplega el rastre de les dones als carrers, la imparable apropiació femenina, com a protagonista individual i col·lectiva dels espais públics.

El sindicat comparteix la voluntat de l’autora de palesar les aportacions culturals femenines de tot tipus, històricament menyspreades “la identitat social de les dones necessita referents. No ser reconeguda, no ser protagonista, ser invisibilitzada també és violència...” aquesta exposició vol ser una aportació a aqueixa memòria més plural i igualitària que anem construint.

La mostra

Composta per 60 fotografies en blanc i negre, “s’expressa mitjançant un joc, una simbiosi visual; la de la fotògrafa que mira el que s’esdevé i la del subjecte polític dona que es deixa mirar”.

• «MÀRGENS» Perquè les dones, majoritàriament, estem en les perifèries pel simple fet de ser dones; enfrontem un major nombre de dèficits, de precarietat i estem exposades a tota mena de violències.

• «DONES» Encara que les dones prenem el carrer com es veu en les grans manifestacions: 8M, 25N, ocupant amb contundència l’espai públic, i ja no estem relegades exclusivament a l’espai domèstic, encara cal continuar treballant perquè l’androcentrisme i el patriarcat no ens neguen els nostres drets fonamentals de ciutadania.

Per a la majoria de persones els referents històrics i culturals no han inclòs la figura de les dones. Els homes són per defecte els grans protagonistes de la memòria cultural que compartim. Les dones mereixem trencar i subvertir aquest ordre de submissió. Aquesta exposició fotogràfica vol ser una aportació a la memòria cultural i a aquesta petjada que ha de transformar la invisibilització de les dones.

I darrerament, «MIRADES», perquè aquest treball és el fruit d’una dona inquieta que mira el que s’esdevé a través de l’objectiu de la seua càmera, però també d’altres dones igualment protagonistes que es deixen mirar. “D’aquest ball d’espills naix el seu treball. Sense les que es deixen mirar no hi hauria res a contar, així que a elles també els ho devem”. Concha Martínez