Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Al Tall guardonat amb el ‘III Premi 25 d'Abril per les Llibertats’

El grup valencià Al Tall fou l’entitat guanyadora del premi, amb un 60 % dels vots populars. El secretari general de CCOO PV feu una defensa acèrrima dels valors democràtics així com de la lluita contra l’amenaça dels postulats de l’extrema dreta, i va agrair el valuós treball de les altres dues candidatures finalistes: l’Associació de Sahrauís a València Zemmur i la Campanya CIEs NO.

21/04/2021.
    Lliurament del guardó al grup Al Tall

La Confederació Sindical de CCOO PV celebrà aquest dimarts la tercera edició d’aquest reconeixement a la defensa i millora de les llibertats. El secretari de Cultura de CCOO PV, Santi Mateu, va conduir l’acte de lliurament que es va realitzar en format mixt, amb una part presencial a la seu del sindicat i que es va retransmetre en directe a través del Canal de YouTube de CCOO PV.

Mateu va fer memòria de la motivació d’aquesta convocatòria anual des del vessant cultural del sindicat. “La lluita envers la igualtat efectiva és una altra de les raons de ser d’aquest sindicat. No hi ha un altre camí envers la igualtat social que el reconeixement de les pròpies llibertats, però també serà per la via del reconeixement de les llibertats col·lectives que es reforçaran les llibertats individuals”.

Amb aquest premi CCOO PV vol reconéixer la tasca d’alguns col·lectius que s’han significat per la seua lluita envers les llibertats. “Els volem retre un homenatge col·lectiu i conjunt. La llibertat es troba en la mateixa essència del nostre sindicat, i és tan fràgil que cal protegir-la contínuament, ja que, en paraules de M. Molins, “és com el menjar i la fam. Cal menjar tots els dies per no tenir-ne” va concloure.

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz, va manifestar la més sincera i afectuosa enhorabona a les tres candidatures “pel seu exemple que ens encoratja a continuar lluitant, perquè la seua lluita és una carrera de fons, perquè totes les llibertats són un tot plegat i perquè quan lluitem per qualsevol vessant d’aquestes estem lluitant també per les altres”. Seguidament, va anunciar el nom de l’entitat guanyadora.

Després de la votació oberta al públic per escollir la candidatura guanyadora, la més votada fou: El grup de música AL TALL, grup amb una trajectòria de més de 40 anys fent música de soca i arrel valenciana i en valencià. El seu compromís per la llibertat ha sigut ferm. Els seus textos han expressat acuradament l’anhel d’unes llibertats que no acaben d’arribar, l’eufòria expectant de la democràcia, l’autonomia i els drets recuperats; l’adquisició d’una consciència històrica que els anys de dictadura havien segrestat; la il·lusió dels xiquets que podrien recuperar les paraules d’un oblit secular; la Mediterrània descoberta a aquesta i l’altra banda de la mar; la recerca d’arrels i de branques, de vares i tocs; les frustracions d’un país coix, creixent i minvant; la construcció d’una Europa d’envits: de vares i nits; o la vergonya d’un present indecent, que reclama la memòria d’antics i esforçats cavallers.

Al Tall agraeix el premi

"Nosaltres hem reivindicat per damunt de tot la justícia, la igualtat, la no explotació i per aqueix principi ens vàrem fer valencianistes per defendre la terra i el País. Menejàvem consciències, féiem un discurs cantant que donava suport a la lluita per les llibertats i no sé si és massa merescut, perquè molta gent s’ha jugat la vida i ha patit tortures i presó en tot el món i els poderosos continuen conculcant les llibertats. Fem extensiu aquet premi a totes les persones lluitadores, a les sufragistes, a Marcelino Camacho, als morts en les cunetes, als morts ací i al Mediterrani i aquelles i aquells que els defensen són qui mereixen aquest premi.

Avui, quan la paraula llibertat està sent segrestada i banalitzada, infamada per aquells que van ser els seus enemics, és un bon dia per a reivindicar el seu autèntic sentit. La llibertat sempre és solidària i compartida, sempre uneix i agermana. Per això avui i sempre demanem la llibertat per als pobles oprimits, com els sahrauís, per als immigrants tancats als CIE, per als presos polítics i també per a nosaltres la llibertat d’expressió, perquè el nostre cant sempre vaja per camins de llibertat. Moltes gràcies".

La clausura de l’acte tingué l’actuació d’Estrela Roja de Benimaclet, que hi va interpretar la Muixeranga.