Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Una denúncia de CCOO obliga Exportaciones Aranda a convertir 63 persones en fixes discontínues

Gràcies a la denúncia instruïda des de CCOO d'Indústria PV, la Inspecció de Treball de València ha resolt convertir 63 persones que treballaven en aquest magatzem de cítrics a través d'una ETT en contractades fixes discontínues. Totes elles es trobaven en frau de llei repetitivament.

19/02/2021.
    Magatzem cítrics

L'acció sindical que desenvolupen les delegades i els delegats de CCOO en els centres de treball no deixa de donar els seus fruits en termes de conquesta de drets.

Exportaciones Aranda és un magatzem de manipulat i envasat de cítrics, situat a la localitat de Piles (València) i té 203 persones de plantilla. CCOO d'Indústria PV va presentar, el passat 3 de desembre de 2020, una denúncia davant la Inspecció de Treball ja que l'empresa mantenia un important nombre de persones contractades a través de l’ETT Interim Aire ETT SL que repetia cíclicament cada campanya, la seua prestació de servei a través d'aquesta.

La Resolució de la Inspecció, després d'instruir diligències en l'empresa, va observar que almenys 52 persones es trobaven en frau de llei ja que havien treballat en més de dues campanyes i durant més de 50 jornades en cadascuna d'aquestes amb contractes de posada a disposició a través d'aquesta ETT des de l'any 2018. Obligava així a la principal a esmenar les irregularitats advertides.

L'acció sindical de CCOO d'Indústria ha permés la conversió de 63 persones en fixes discontínues en lloc de continuar fent-ho a través d'una ETT.

Cítrics valencians

En aqueixa mateixa situació s'han trobat més d'un centenar de persones de l'empresa Cítricos Valencianos que també han sigut convertides en fixes discontínues en els seus dos centres de treball, gràcies a la tutela dels representants i de les representants de CCOO en les empreses i la col·laboració de la Inspecció de Treball.

CCOO felicita les delegades sindicals de totes dues empreses per la seua diligent acció sindical, que posa en evidència el compromís amb la conquesta de millores laborals en l'empresa. Aquest sindicat disposa de la majoria de la representació en les empreses assenyalades i destaca la importància d'enfortir l'acció sindical amb l'afiliació per a defensar i conquistar nous drets.