Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

‘La mort de Guillem', en la Filmoteca CCOO PV

• Dimarts 17 de novembre, 18 hores. Sala d'actes seu CCOO PV (pl. Nàpols i Sicília, 5, València). Entrada lliure, prèvia confirmació, mitjançant inscripció.

La Secretaria de Cultura de CCOO PV ha programat la projecció de la pel•lícula sobre l’assassinat de Guillem Agulló i la sessió ‘Ni oblit ni perdó’, que inclou un col·loqui amb l’actor Jani Collado i amb la consellera de Participació, Rosa Pérez.

13/11/2020.
Projecció- col·loqui

La Secretaria de Cultura de CCOO PV ha programat la projecció de ‘La mort de Guillem’, una pel·lícula, dirigida per Carles Marqués-Marcet, que narra els fets ocorreguts centrant-se especialment en el procés de dol de la família Agulló.

Amb aquesta projecció, CCOO PV continua amb la seua col·laboració amb el Festival de Cinema Ciutadà Compromés d'ACICOM (Associació Ciutadania i Comunicació), en la seua sisena edició, i amb el qual CCOO PV col·labora des de la seua creació.

Un projecte que ha generat molta expectació i que supera la prova amb nota; no només per parlar d’un fet terrible que cal no oblidar (i més en els temps que corren), sinó per fer-ho amb sensibilitat i tècnica cinematogràfica.

Aquesta sessió ‘Ni oblit, ni perdó’ està en consonància amb una de les principals idees motivadores de la Filmoteca CCOO PV: la memòria històrica, a la qual s’afegeix la iniciativa de promoure la consciència social davant l’avanç de la ultradreta i el feixisme al nostre entorn.

Entre la lluita i el dol

L'11 d'abril de 1993 Guillem Agulló, un noi de divuit anys, antifeixista i nacionalista, és assassinat d'una punyalada al cor per un grup d'extrema dreta. Destrossats, Guillem i Carme, els seus pares, lluitaran perquè no es tergiverse la mort del seu fill, perquè no la consideren una mera baralla entre bandes i es convertisca en una icona de violència feixista. El camí, ple d'entrebancs, amenaces i guerra bruta mediàtica, estarà a punt d'ensorrar la família.

La pel·lícula comença amb un seguit d’imatges d’arxiu del País Valencià en els anys posteriors a la dictadura franquista, amb l’himne de la Muixeranga de rerefons. La utilització de la banda sonora realitzada per Tarquim és un dels punts forts de la pel·lícula, amb tot un repertori de temes d’autors com Pep Gimeno ‘Botifarra’ o Xavi Sarrià que ens emocionaran en més d’una ocasió.

Després de la projecció està previst un col·loqui presentat i moderat pel secretari de Cultura de CCOO PV, Ferran Garcia, amb la participació d'un dels actors protagonistes, Jani Collado, en el paper de Guillem Agulló, i de la Consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez.

Inscripció prèvia

L’entrada és lliure, prèvia confirmació, mitjançant inscripció. Per inscriure’s cal enviar un correu a cultura@pv.ccoo.es amb les dades següents: nom i cognom, telèfon de contacte i DNI de la persona assistent.

Més informació sobre el Festival de Cinema Ciutadà Compromés d'ACICOM ací: