Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV aposta per impulsar polítiques socials que permeten millorar la vida de la classe treballadora

La central sindical ha participat avui en la Mesa de Recuperació Social, que abordarà les diferents polítiques socials del País Valencià. Entre les prioritats, ha posat el focus en l'adaptació de la renda valenciana a la nova prestació d'ingrés mínim vital, la construcció d'un model residencial nou i la implantació plena de la Llei de serveis socials.

09/06/2020.
    Mesa de Recuperació Social.

CCOO PV ha traslladat avui la necessitat de continuar avançant en el reforç de l'estat de benestar a través d'un acord de reactivació i transformació del model social. Així ho ha expressat avui en la Mesa de Recuperació Social, un instrument del diàleg social entre el Govern valencià, sindicats i patronal, on també ha expressat la necessitat d'aprofitar aquesta crisi per apuntalar polítiques socials que permeten el reconeixement de nous drets per a millorar la vida de la classe treballadora.

En la Mesa han estat presents la consellera de Sanitat, Ana Barceló; el conseller d'Educació, Vicent Marzà; el secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social, César Jiménez; la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez i ha estat presidida per la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra. Per part de CCOO PV, ha assistit el secretari general, Arturo León; la secretària de Política Social i Joventut, Ana Belén Montero i la secretària de Cooperació, Moviments Socials i Migracions, Isabel Barrajón. Hi han acudit també representants de la patronal autonòmica CEV i d'UGT PV.

Per a CCOO PV, l'adaptació de la renda valenciana a la nova prestació d'ingrés mínim vital, la construcció d'un model residencial nou, el desenvolupament de la Llei de serveis socials i la seua implantació plena, són qüestions que han de ser abordades amb caràcter prioritari.

En matèria sanitària, CCOO PV considera fonamental reforçar l'atenció primària i l'agilitació de les llistes d'espera. En l'àmbit educatiu, s'ha instat a realitzar un esforç d'avaluació de quines han sigut les dificultats d'atenció educativa en el context d'aquesta crisi per poder prendre decisions de futur. Pel que fa a l'habitatge, el sindicat creu fonamental abordar les diferents polítiques a desenvolupar en qüestió d'ampliació del parc públic, emergència residencial o ajudes al lloguer.

La central sindical ha posat l'accent a prioritzar les polítiques de gènere, amb qüestions tan importants com les diferents bretxes de gènere, les polítiques de conciliació o la lluita contra les violències masclistes. A més, s'ha assenyalat la necessitat d'incorporar les polítiques de diversitat i inclusió de les persones migrants en els diferents espais de diàleg.

Finalment, s'ha proposat abordar un model de participació institucional molt més ampli, en el qual s'incorporen objectius i mesures de reconstrucció per a l'eixida de la crisi, així com reptes de caràcter estructural que permeten la consecució d'una societat valenciana més solidària, igualitària i amb major justícia social.

Per la seua banda, el Govern valencià ha emplaçat a continuar mantenint reunions periòdiques per bolcar tots els nostres esforços en la consecució d'un acord que abaste tots aquests objectius.