Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

#NetejaGVASanitat

“Els balcons ens aplaudeixen, la Conselleria de Sanitat ens precaritza”

Més de dos milers de treballadores i treballadors ocupats en els serveis de neteja, majoritàriament en els centres sanitaris de tota la Comunitat Valenciana, han protestat avui, amb la participació activa dels hospitals de les Comarques Centrals. Exigeixen la rectificació dels plecs de condicions a la Conselleria de Sanitat.

08/06/2020.
    Concentració

La principal exigència és que els plecs prenguen en consideració les indicacions jurídiques, socials i econòmiques treballades de manera sectorial entre les patronals més representatives i sindicats majoritaris (CCOO i UGT) conjuntament amb l'Administració, en el si del Consell Tripartit per al desenvolupament de les relacions laborals i la negociació col·lectiva de la Comunitat Valenciana, que es van adoptar per unanimitat a mitjan desembre de 2019.

Josep Albors, secretari general de Construcció i Serveis PV, denuncia que aquests plecs “no sols ometen els pactes en la mesa sectorial, sinó que resulten contradictoris amb la Llei de responsabilitat social, aprovada per les Corts Valencianes”. El líder sindical considera lamentable “que els companys i les companyes que han estat netejant en primera línia en tots els hospitals del País Valencià hagen d'eixir a denunciar l'intent de precarització de les seues condicions laborals que representen aquests plecs”.

Entre les objeccions més destacades, el fet que els plecs publicats no recullen cap obligació establida de plantilla mínima ni nombre d'hores exigibles durant l'execució del contracte. “És una invitació clara a la retallada de drets d'un servei que ja per si mateix té una càrrega de treball important, i molt més en la conjuntura actual”.

Un altre dels aspectes omesos en els plecs, malgrat ser fruit de l'acord del Consell Tripartit, és la dotació d'un fons destinat a l'actualització dels convenis col·lectius sectorials pendents de negociar, es condemna amb això la negociació col·lectiva futura en un contracte de serveis on no hi ha revisió de preus.

Concentracions matí i vesprada

El personal del sector de neteja sanitària ha secundat les concentracions convocades durant el seu temps de descans, per reivindicar a les portes dels hospitals i centres de salut la rectificació dels plecs de condicions que regiran la licitació dels serveis de neteja dels departaments de salut de la Generalitat els pròxims 2 anys.

En el descans de la vesprada tornaran a reclamar que es modifiquen uns plecs que, a més, podrien prorrogar-se fins a 3 anys més.

La protesta ha sigut secundada majoritàriament per les plantilles dels diferents centres de treball, de les més de 3.000 persones adscrites a aquests serveis, i a les quals caldrà sumar les que manifesten el seu rebuig durant el descans del torn de vesprada, on es prosseguiran amb les protestes.

Els lemes de la concentració han sigut “Per uns plecs que garantisquen l'ocupació i les nostres condicions de treball” i “els balcons ens aplaudeixen, Conselleria ens precaritza”.

De moment, aquesta vesprada segueixen les concentracions i no es descarta en les pròximes dates una concentració a les portes de la Conselleria de Sanitat per reiterar el rebuig als plecs i l'exigència de rectificació.