Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV incideix en la necessitat d'una coordinació major entre les conselleries de Sanitat i Polítiques Inclusives

La central sindical ha mantingut una reunió amb la Conselleria de Sanitat i amb la Conselleria de Polítiques Inclusives per abordar qüestions que segueixen pendents d'una solució urgent, tant en el cas de les persones usuàries del sistema públic sanitari i de serveis socials, com en el de les persones treballadores d’ambdós sectors.

15/05/2020.
    Ana Belén Montero, secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV.

Els punts plantejats per CCOO PV han sigut: la situació de les residències de majors, planificació de les proves diagnòstiques en persones usuàries i professionals dels sectors, pla de desescalada, renda valenciana d'inclusió, ajudes d'emergència, processos d'adopció, entre d’altres.

En representació de CCOO PV ha participat la seua secretària de Política Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, així com representants de les federacions de Serveis a la Ciutadania, Sanitat i Educació de l'organització sindical.

Una de les qüestions més rellevants és la situació de les residències de majors, en les quals continuen morint persones vulnerables, en concret 40 persones en la primera quinzena de maig. A pesar que el percentatge de defuncions en les residències disminueix, CCOO PV continua apressant a l'Administració a intensificar els seus esforços per a evitar que continuen morint persones contagiades per COVID-19 en els centres de majors. Per això, ha reiterat que s'incremente l'activitat preventiva i de protecció de residents i professionals.

D'altra banda, CCOO PV ha instat a la Conselleria de Sanitat a ampliar l'aplicació de protocols de diagnòstic i que les proves arriben a totes les persones i usuàries de la xarxa de serveis socials. Addicionalment, i amb vista a la desescalada, CCOO PV ha insistit en la idea que la detecció precoç de casos i el rastreig dels seus contactes és la principal eina per a frenar un possible rebrot de la infecció, i per fer aquesta tasca de manera òptima és essencial el reforç de l'atenció primària.

Renda valenciana d’inclusió

El sindicat ha instat a ambdues conselleries que tinguen en compte CCOO PV per abordar els diferents reptes que representarà el procés de desescalada, i a respondre adequadament a l'actual crisi sanitària, social i econòmica ocasionada per la COVID-19.

Un d'aqueixos reptes sens dubte serà cobrir les necessitats més bàsiques de la societat, per això ha sol·licitat a la Conselleria de Polítiques Inclusives que continue dotant de més finançament destinat a les prestacions de la renda valenciana d'inclusió i d'ajudes d'emergència de Serveis Socials. L'objectiu és proporcionar a la ciutadania que manca de rendes suficients una cobertura i protecció social adequada.

A més, el sindicat ha mostrat la seua preocupació per la paralització de les adopcions i pels menors i les menors que actualment es troben en aquest procés. CCOO PV ha apressat a l'Administració a reactivar aquests processos en el moment que la situació sanitària ho permeta per evitar sofriments majors.

Les reunions continuaran en les pròximes setmanes amb l'objectiu de continuar traslladant propostes per a donar solució a aquelles situacions que requereixen d'una resposta immediata per part del Govern valencià. En aqueix procés, serà fonamental una coordinació correcta entre administracions i un diàleg permanent, honest i fluid amb la nostra organització.