Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 de diciembre de 2019

Defensa la teua postura

Més de cinquanta joves sindicalistes a la XVIII Escola ‘Isidro Llopis’

La tradicional escola de Joves Sindicalistes de CCOO PV s’ha organitzat a El Teularet, on una gran quantitat de joves han pogut compartir experiències i formar-se per poder fer front a la realitat laboral actual

18/11/2019.
    Foto de familia de la XVIII Escola Joves Sindicalistes CCOO PV

'A qui li importa?' aqueix ha sigut el sorprenent títol de la XVIII Escola de Joves Sindicalistes “Isidro Llopis” que s’ha celebrat aquest cap de setmana al centre d’ecoturisme El Teularet. Durant dos dies més de cinquanta joves sindicalistes, delegats i delegades, afiliats i afiliades, de Comissions Obreres del País Valencià, han estat compartint experiències i treball, formant-se en els temes que preocupen a la joventut treballadora en l’actualitat, per així poder apropar a més joves el sindicat i poder actuar en la realitat que vivim.

Ana Belén Montero, secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, va presentar l’Escola fent una crida a organitzar-se per a combatre la precarietat i enfortir els espais de joventut com a espais perquè la joventut participe en el sindicat. Des de la distància, i mitjançant un vídeo, Unai Sordo, secretari general de CCOO, va encoratjar la joventut a continuar treballant, a enfortir el sindicat i els espais de joventut.

A continuació va tindre lloc una taula rodona baix el títol “Construint el dret a la vivenda” amb la participació de Jose Vicente Soler, professor associat d’economia aplicada de la UV; Delfina Sánchez, de PAH València, i Xabier Triana, del Consell Valencià de la Joventut. Després d’un torn de debat es va donar pas a la xerrada següent “Iniciatives en matèria de vivenda de la GVA”, a càrrec d’Alejandro Aguilar, director del Gabinet de Membres del Consell de la Generalitat Valenciana. Per treballar millor el que s’havia exposat es va fer una dinàmica de “World cafè”.

Després de dinar es van realitzar uns jocs d’escapada (escape room) sobre salut laboral i equips de protecció individuals, alhora que es feien dinàmiques per grups sobre qüestions generals de la Llei de prevenció de riscos laborals i es treballava un dossier de premsa sobre el síndrome Ardystil. Paco Molina, exsecretari general de CCOO PV, va parlar precisament d’aquest cas, que va afectar les comarques de l’Alcoià i el Comtat durant la dècada dels 90, i que precisament va ser Comissions Obreres qui va traure a la llum i donar suport a totes les persones afectades.

El diumenge, 17 de novembre, la jornada va començar amb una nova taula rodona titulada “Joves en acció: diferents experiències de lluita per la transformació social”, en la qual han participat Nacho Díaz, del Front d’Estudiants del País Valencià; Maite Gabaldón, del Moviment Democràtic de Dones del País Valencià; Elena Mañas, de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO PV; i Ana, de Fridays for Future de València. La participació de les persones assistents en el debat ha estat molt productiva, sempre fomentant la participació.

L’última ponència l’ha realitzada José Alcàzar, un dels membres dels famosos 8 d’Airbús, un grup de sindicalistes que van haver de fer front a la justícia per fer piquets en la vaga del 14 de novembre. La xerrada de José Alcàzar ha sigut un exemple i una demostració de dignitat de la classe obrera en lluita pels seus drets.

Per concloure en l’Escola s’ha projectat un vídeo amb imatges de totes les activitats que des de Joves de CCOO PV s’han realitzat en l’últim any, i després Ana Belén Montero ha clausurat l’Escola demostrant tot el treball que s’ha realitzat des de la Secretaria de Política Social i Joventut, així com el paper fonamental que juga la joventut en Comissions Obreres.

Les escoles de joventut de Comissions Obreres són un espai de participació i debat de la joventut treballadora molt importants per a generar sinèrgies i complicitats per a treballar per la incorporació dels afiliats i de les afiliades més joves a l’activitat sindical, a més són una aposta important de la direcció del sindicat en l’àmbit confederal.

Galeria fotogràfica de l'escola al següent enllaç: https://cutt.ly/NeJCION