Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO PV dona suport a les querelles per les últimes tortures del franquisme

CCOO PV dona suport a aquesta iniciativa donat que les víctimes tenen dret a ser tractades amb justícia i fins ara se'ls ha negat aquest dret. Recuperar la memòria és recuperar la dignitat, és aprendre sobre el que no pot tornar a passar, és fer justícia i cal assenyalar els culpables d'aquests crims contra la humanitat.

23/10/2019.
    Roda de premsa

El dilluns 21 d’octubre es van presentar als jutjats de València sis noves querelles per detenció i tortures patides en la Prefectura Superior de Policia i altres dependències de la Guàrdia Civil, durant els darrers mesos del franquisme.

Aquestes querelles s'emmarquen en les iniciatives que es porten a terme des de la CEAQUA (Coordinadora de Suport a la Querella Argentina) i la seua organització al País Valencià. Estan redactades per l'equip jurídic de la Coordinadora i la cooperativa d’advocades valenciana El Rogle.

Un d'aquests torturats, que ha presentat querella és el company Antonio Molla Sánchez, detés per lluitar per la democràcia, les llibertats i els drets de la classe treballadora, company fundador de les CCOO.

Posteriorment a la presentació de les querelles als jutjats hi ha hagut una roda de premsa, amb la presència i els testimonis de les sis persones que patiren les detencions i tortures, amb representants de CEAQUA i de la cooperativa d’advocades El Rogle, presentada i moderada per Ofelia Vila Hernández, síndica de l’afiliació de CCOO PV, defensora i activista de la memòria històrica.

L’advocada Aràdia Ruiz, explicava que en la dictadura va haver-hi 300 camps de concentració, prop de 300.000 xiquets i xiquetes furtades, es calcula que hi ha sobre 140.000 persones desaparegudes que encara jeuen a les cunetes i més de 465.000 persones exiliades. Va assenyalar amb indignació que som el segon país del món amb més desapareguts, per darrere de Cambodja.

Les tortures patides per aquestes persones són inenarrables, costa imaginar que altre ser humà puga exercir tal violència, no sols és maldat sinó perversió. Cloti Iborra, secretària d’Institucional de CCOO PV va fer present el suport del sindicat a aquesta iniciativa, fruit del valor de persones que resten obstinades a reclamar la justícia que se’ls ha negat, i que parlen en nom de milers de persones represaliades, torturades i violentades.