Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

“Els serveis socials són un pilar bàsic i fonamental de l’estat del benestar”

L’acte organitzat per Comissions Obreres a Xàtiva ha tractat la nova Llei de serveis socials i el paper que ha tingut el sindicat en la redacció de la nova Llei.

21/10/2019.
    .

La Casa de la Cultura de Xàtiva ha albergat la jornada que Comissions Obreres de les Comarques Centrals ha organitzat per a tractar la nova Llei de serveis socials que es va aprovar per la Generalitat Valenciana. El sindicat va tindre un paper molt important en la Llei, aquesta qüestió demostra la importància del diàleg social entre les institucions i els agents socials quan se li dona continuïtat i hi ha voluntat real d’aconseguir acords.

Ana Belén Montero, secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, que ha sigut presentada per Manuela Pascual, secretària general de CCOO Comarques Centrals, que ha obert l’acte, ha explicat el caràcter de la nova Llei, i la necessitat de deixar de veure els serveis socials com una qüestió exclusivament assistencial. Els serveis socials són un pilar bàsic i fonamental de l’estat del benestar, en paraules d’Ana Belén Montero. Totes i tots podem necessitar-los arribat un moment, i són especialment importants en un moment de tanta pobresa i emergència social com el que vivim. A més la Llei valora el treball de tantes i tants treballadors socials que aquests fan dia a dia.

A continuació, i moderada per Raül Alcocel, secretari d’organització de CCOO Comarques Centrals, ha tingut lloc una taula rodona on s’ha parlat de com implementar la Llei de serveis socials en l’àmbit municipal, ja que és en aquest sentit que és realment efectiva per a la societat. En la taula han participat Xelo Angulo, regidora de Benestar Social de Xàtiva; Pere Brígido, secretari general del Sindicat Intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO Comarques Centrals; Amelia Estellés, gerent d’ACOFEMA; i Ana Belén Montero. En acabar la taula ha tingut lloc un torn obert de paraules.

Aquest tipus d’actes són molt importants per a conéixer els drets que tenim i hem aconseguit, a més de mostrar el caràcter sociopolític del sindicat i el seu paper també com a agent social en la millora de condicions socials.