Comisiones Obreras del País Valenciano | 21 de noviembre de 2019

25N

CCOO PV participa en les mobilitzacions de 'Pobresa Zero' per la justícia, la igualtat i el planeta

CCOO PV ha participat en totes les accions i mobilitzacions organitzades per la plataforma Pobresa Zero, de la qual forma part. El sindicat s'uneix a la lluita contra la pobresa, la discriminació de les dones i el canvi climàtic, reivindicacions que s’engloben en el lema ‘Ens volem sense pobresa i defensant el planeta. Per la justícia i per la igualtat, mobilitza’t’.

21/10/2019.
    Manifestació a València.

Segons dades de l’OIT, 300 milions de persones amb treball viuen en l'extrema pobresa al món. A Espanya, el 13 % de les persones treballadores són pobres. D'altra banda, el treball invisibilitzat, no remunerat i poc dignificat que fan les dones equival a una vuitena part de la riquesa mundial i el canvi climàtic el fa encara més insuportable.

En el Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa, que es va celebrar el passat 17 d’otubre, CCOO PV recorda que després d'anys de polítiques antisocials, la població en risc de pobresa al nostre país segueix en nivells elevats i sense aparença de descendir.

Segons la secretària de Migracions, Cooperació i Moviments Socials, Isabel Barrajón, sense despesa social suficient, serveis públics forts, polítiques de desenvolupament humà sostenible i treball decent “no és possible garantir una vida digna a les persones, visquen on visquen”. La plataforma Pobresa Zero, de la qual forma part CCOO PV, ha exigit que es complisquen els compromisos de lluita contra la pobresa.

Per justícia, per la igualtat i perquè ens volem sense pobresa i defensant el planeta, CCOO PV ha donat suport en les mobilitzacions de Pobresa Zero, que durant la setmana passada ha convocat manifestacions i concentracions a tot el País València.