Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

En defensa d'un planeta viu i d'un món just

El sindicat ha participat en les multitudinàries manifestacions del 27S a València, Alacant, Castelló i Elx davant l'emergència climàtica. Una crisi causada per un model de producció i consum que posa en risc la supervivència del planeta.

30/09/2019.
    Manifestació a València.

No tenim un planeta B i no n'hi haurà ocupació en un planeta mort! Així ho ha clamat CCOO PV durant les manifestacions del 27S en defensa del planeta i per exigir mesures urgents per a pal·liar les conseqüències greus del canvi climàtic. Unes marxes multitudinàries, protagonitzades per la joventut, en què s'ha demanat als governs compromisos reals i vinculants per fer front a aquesta crisi.

Com a organització membre de l'Aliança pel Clima, CCOO PV ha demanat la reducció de gasos d'efecte hivernacle per a no superar un augment de temperatura global d'1,5 ºC. Cal abandonar els combustibles fòssils, s’ha d’apostar per una energia 100 % renovable i és necessari reduir de manera urgent i prioritària a zero les emissions netes de carboni tan prompte com es puga.

L'actual model de producció i consum posa en risc la nostra supervivència i impacta de manera injusta especialment en les poblacions més pobres i vulnerables del món. No respondre amb suficient rapidesa i contundència a l'emergència ecològica i civilitzatòria significaria la mort de milions de persones, a més de l'extinció irreemplaçable d'espècies imprescindibles per a la vida en la Terra.