Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO PV alerta de l'augment de l'atur, que segueix sent majoritàriament femení

"A la precarietat laboral que s'ha instal·lat en el nostre mercat de treball, se li suma l'increment preocupant de l'atur en plena temporada turística, que llança la pitjor dada d'un mes de juliol des de 2008", manifesta Ana García, secretària de Formació i Ocupació de CCOO PV.

02/08/2019.
    Oficina del Servef

L'atur registrat al País Valencià pel mes de juliol és de 351.969 persones, la qual cosa representa un increment de 639 respecte al mes de juny, és a dir, un 0,18 %, mentre que en l'àmbit estatal és de 3.011.433, 4.253 menys que el mes anterior. Per sexes, es reparteix de la manera següent: 138.248 homes i 212.721 dones, és a dir, el 60,4 % de l'atur és femení, malgrat haver disminuït en 569. Per edats, l'atur en menors de 25 anys ha disminuït en 837 persones respecte al mes de juny. Malgrat aqueixa reducció, l’EPA de la setmana passada ens donava una taxa d'atur juvenil del 37 % (amb increment de 5 punts pel que fa al trimestre anterior).

Per sectors econòmics, el major nombre es concentra en el sector serveis, que s'incrementa en 796, fins a aconseguir 240.517 persones aturades, un 68,3 % del total. Augmenta també en l'agricultura en 230 (1,74 %) i en la construcció en 738 (2,74 %), mentre que disminueix en la indústria en 391 (-082 %) i en el col·lectiu de persones sense ocupació anterior en 734 (-3,07 %). En l'àmbit provincial, disminueix a Alacant en 495 persones i a Castelló en 587. En canvi, augmenta a la província de València en 1.721.

Des de CCOO PV emplacem al Govern valencià a continuar en la transformació del sistema productiu, per a generar ocupació de major qualitat i, per a això, una aposta decidida per invertir en sectors com ara educació, sanitat, serveis socials, dependència, energies renovables, R+D+i, rehabilitació d'edificis amb eficiència energètica o infraestructures públiques. La responsable d'Ocupació, Ana García, assegura que és necessari un compromís de tota la societat valenciana cap a aqueix canvi, que evite l'actual situació de precarietat laboral que ens porta a la pobresa social de demà. Uns reptes que s'han d'afrontar des de les meses del diàleg social a les quals el sindicat portarà les seues propostes.

Al juliol s'han realitzat 212.202 contractes, 26.517 més que pel mes anterior. D'aquests, la proporció d'indefinits sobre el total ha baixat del 9,0 % al 8,3 %. Actualment hi ha 1.924.635 persones afiliades a la Seguretat Social al País Valencià, augmenten a la província d'Alacant en 7.066 persones i a Castelló en 2.210, mentre que disminueixen a la província de València en 8.009 persones.

Si considerem l'evolució anual, s'observa que el nombre de persones aturades registrades és inferior al del mes de juliol de 2018 en 13.499, si bé la taxa de contractes indefinits sobre el total ha passat del 8,7 % al 8,3 % en aqueix període de temps, la qual cosa mostra una major temporalitat i rotació laboral.

“Per a CCOO PV és important que se seguisca aplicant des de la Inspecció de Treball el Pla director per un treball digne, mitjançant el qual s'està aflorant ocupació, convertint contractes temporals en indefinits, ampliant jornades parcials i reconeixent la laboralidad de la figura del fals autònom o del personal becari", conclou Ana García.