Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Possible constitució d'un comité d’empresa europeu de Boluda Remolcadors

José Ramón Bellido Pérez del sector de la mar de CCOO i membre del Comité d'Empresa de Boluda Remolcadors València, ha participat en la reunió convocada per l’ETF Federació Europea del Transport, sobre la possible constitució d'un comité d'empresa europeu de Boluda Remolcadors.

03/07/2019.
    Moment de la reunió

En la trobada es va abordar l'expansió de negoci i rellevància europea del Grup Boluda Remolcadors, i la proposta per a la compra de la signatura holandesa Kotug Smit, que té una flota de 70 vaixells que ofereixen els seus serveis a onze ports de Bèlgica, d’Holanda, del Regne Unit i d’Alemanya.

El principal motiu de la convocatòria va ser la necessitat de debatre la creació d'un comité d'empresa europeu de Boluda Remolcadors, per la qual cosa es va fer una presentació per establir la seua possible constitució, la legislació aplicable, la coordinació i millora de les condicions laborals, la funció d'informació i de consulta de totes i tots els treballadors, i sobretot valorar el paper a exercir pels sindicats de classe en el comité d'empresa.

La seua posada en marxa i constitució es regiria per l'ordenament jurídic d'Espanya, ja que la seua seu matriu, Boluda Corporació Marítima, se situa a València, i s'empararia en les condicions de la norma 10/2011 del 19 de maig.

Quant a les seues funcions principals a exercir, estarien la d'informació i de consulta, i s'obtindrien dades relatives a les diferents empreses i centres de treball, que el treballador no podria obtindre per altres mitjans sense aquesta constitució en l’àmbit europeu.

La reunió va permetre la posada en comú d'informació rellevant per al grup, l'intercanvi d'opinions en relació a la situació de present i futur, i l'establiment de prioritats per a l'elaboració de projectes i plans de treball, així com l'actualització del nombre de personal emprat en les empreses del grup a cada país, els acords de negociació col·lectiva i diverses experiències amb la gestió de l'empresa.

També es va expressar la preocupació que ha generat el Reglament europeu de la prestació dels serveis portuaris, i dels serveis tècnics nàutics prestats en el trànsit interior dels ports, per la reserva de bandera a determinats països, que podria veure's amenaçada per la seua retirada, i comportaria una reducció considerable de drets, i l'empitjorament de condicions laborals.

La reunió següent va quedar convocada per al mes d'octubre d’enguany, en la seu d’ETF Brussel·les, per tractar assumptes en relació a l'anteriorment exposat.