Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 de diciembre de 2019

Defensa la teua postura

Consulta en línia la nova Llei de serveis socials inclusius de la CV

CCOO PV ha editat aquesta publicació digital per tal de facilitar l’accés i la difusió d’una norma en el disseny de la qual ha participat activament. El sindicat ha col·laborat intensament en la construcció i millora de la Llei i ha aconseguit amplis consensos en el marc del diàleg social en el qual estan presents els agents socials.

03/07/2019.
    Portada de la publicació

La secretària de Política Social de CCOO PV Ana Belén Montero considera que la nova Llei de serveis socials a la nostra comunitat és una bona notícia que “ha d'aportar amb els seus principis, objectius i finalitats una millora a la vida de moltes persones i un avanç social que ens situe a l'avantguarda en reconeixement de drets socials pel que fa a la resta d'autonomies”.

La responsable sindical afirma que “aquesta Llei tanca l'etapa, de les polítiques assistencials, de les retallades i obre un període de reconeixement de drets i deures tant per a les persones usuàries com per a les professionals del sector. Es preveu l'accés al sistema i a les prestacions com un dret subjectiu, en condicions d'igualtat i equitat, sense discriminació per cap circumstància personal o social” afirma.

El sindicat considera fonamental l'establiment de ràtios mínimes per als equips professionals, que no establia la Llei de 1997, la qual cosa, de complir-se, permetrà un canvi cap a un model d'atenció integral i continuat, basat en les necessitats de la persona.

“És el moment de garantir drets i recursos. És el moment d'enfortir el nostre estat de benestar reforçant un dels seus pilars fonamentals, com són els serveis socials, a través d'aquesta nova Llei” conclou Montero.

CCOO PV continuarà treballant perquè l'accés al sistema públic de serveis socials puga realitzar-se amb les màximes garanties alhora que es constituïsca aquesta norma com un instrument essencial per a millorar les prestacions, els serveis i l'ocupació.