Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Jornada informativa

Beques o treballes?

• 5 de juliol, Sala Raga, Biblioteca Pública [c / Pelayo, 12. Bunyol]

'Beques o treballes al País Valencià?' Amb aquest lema CCOO a les Comarques de l'Interior organitzà una jornada informativa per a explicar la modalitat de pràctiques laborals i beques que hi ha, així com les il·legalitats que es produeixen en la contractació de personal en aquestes modalitats, que han de realitzar treballs que no estan emmarcats en aquests programes.

05/07/2019.
CCOO PV Comarques de l'Interior acull la jornada sobre beques.

El frau en la contractació es produeix de manera majoritària entre els joves i les joves, que moltes vegades es veuen obligats a acceptar aquestes condicions per poder treballar. El sindicat organitzà aquesta acció de divulgació enfocada a la població més jove, que s'emmarca en la campanya estatal de sensibilització i formació per a denunciar el frau i els abusos possibles.

El material elaborat pel sindicat concreta els requisits mínims de qualsevol persona becària: estar vinculada a un programa formatiu; tindre una tutorització personalitzada; que el desenvolupament de l’activitat de l’empresa no depenga de les seues pràctiques; no substituir vacances, baixes o permisos, entre altres qüestions que es tractaren en la jornada.

#NoMésBequesPerTreball

La presentació de la jornada, estigué a càrrec d'Àlvaro Belda, coordinador de Joves CCOO Comarques de l'Interior, que va reflexionar al voltant del territori com a eina de vertebració, ja que al seu parer "l'única cosa que tenim en comú la gent jove treballadora amb contractes precaris, per dies, a través d'ETT... és el territori. D'ací la necessitat dels espais joves, i de l’obertura de l'organització, perquè el sindicalisme de classe necessita a la joventut treballadora tant com la joventut treballadora necessita al sindicat".

Ana Belén Montero, secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, reivindicà la lluita d'una joventut que no es resigna davant aquesta situació d'explotació i de precarietat vital. "Com a sindicat hem de ser capaços de connectar amb els joves en les empreses, per tal de visibilitzar problemes i denunciar els abusos" afirmà.

Ana García Alcolea, secretària de Formació i d’Ocupació de CCOO PV va fer una explicació pràctica dels tipus de pràctiques que hi ha i les irregularitats que s'hi estan cometent.

La cloenda de l'acte tingué la intervenció de Manolo Montaner, secretari d’Ocupació de CCOO a les Comarques de l'Interior.