Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Suport a la campanya 'Llegir en valencià'

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura presenta aquest dimecres a la Sala Rex Natura d’Alzira la campanya la catorzena edició de la campanya 'Llegir en valencià', dedicada enguany a alguns dels espais més singulars del nostre territori amb el lema «Monuments emblemàtics».

12/06/2019.
    Cartell de la campanya Llegir en valencià 2019

Impulsada des de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, en la campanya s’han implicat nombroses institucions públiques i privades vinculades al món del llibre i la cultura, com ara Levante-EMV, Información, Consum, Escola Valenciana, la Fundació Bancaixa, Caixa Popular, el Consell Valencià de Cultura, la Universitat d’Alacant, la Diputació de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Generalitat Valenciana. A hores d’ara, la campanya està sustentada per més de 30 entitats de diferents àmbits, entre elles CCOO PV.

Quan comença?

El primer llibre de la col·lecció, La fuga, escrit per l’autora valenciana Gemma Pasqual, es podrà aconseguir gratis aquest diumenge amb el diari Levante-EMV i el 30 de juny amb Información. La resta de títols es podran adquirir cada dissabte i diumenge amb Levante-EMV i cada divendres i dissabte amb Información per només 1 euro.

Quins llibres trobarem?

La col·lecció permetrà conéixer de primera mà les històries que, a partir d’un espai significatiu del territori valencià, han imaginat els autors i les autores: el monestir de Sant Miquel dels Reis, el castell de Peníscola, la Cova Negra de Xàtiva, el teatre romà de Sagunt, les Covetes dels Moros, el Palau dels Comtes de Cervelló, el Micalet, el far de Sant Antoni, el santuari de Santa Maria Magdalena, el Fadrí i el castell de Dénia.

Són textos escrits expressament per a la campanya per escriptors i escriptores destacats com són Gemma Pasqual i Escrivà, Muriel Villanueva, Xavier Aliaga, Maria Jesús Bolta, Paco Esteve i Beneito, Mònica Richart, Josep Franco, Lliris Picó, Vicent Brotons, Manel Pitarch i Jovi Seser.

Així mateix, les cobertes de la col·lecció han sigut dissenyades per a l’ocasió per il·lustradors i il·lustradores valencians com César Sebastián, Sara Bellés, Júlia Moscardó, David González, Fran Parreño, Jaume Mora, Marc Bou, Alba López Soler, Mar Silvestre, Ximo Gascon i Adela Marzà. A més, a l’interior dels llibres hi ha onze dibuixos dels monuments dissenyats per l’artista valencià Fran Parreño.

Concursos, entrevistes i molt més

Junt a la col·lecció de llibres, hi haurà entrevistes a persones destacades del món de la cultura, l’esport i la política, entre d’altres, i un concurs en el qual els participants hauran de respondre setmanalment preguntes sobre els llibres. Entre els diferents encertants se sortejaran vals de compra per a usar-los als supermercats Consum i a les botigues de Pollos Planes, carrets d’anar a comprar de la marca Rolser, lots de productes Café Silvestre i entrades dobles per al Bioparc.

A més, tots els qui completen la cartilla amb els onze cupons seran obsequiats amb un lot de 8 làmines exclusives (mida DIN A4) amb els monuments de la campanya.

«Llegir en valencià» és l’única campanya d’animació lectora que, des de fa més de tretze anys i de forma ininterrompuda, fomenta la cultura i la lectura en la nostra llengua, i dona a conéixer els costums i les tradicions del poble valencià amb l’edició d’una col·lecció de llibres dirigida tant a lectors i lectores que ja estan habituats a llegir com als qui s’inicien en la lectura en valencià.