Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Lluitem per una vida digna. Reivindiquem una mort digna

Fullet sobre el dret a una mort digna

La Secretaria de Política Social de CCOO PV i la Federació de Pensionistes CCOO PV van mantenir recentment una reunió amb l'Associació Dret a Morir Dignament, en la qual es va iniciar un espai de col·laboració per al reconeixement i l'aplicació efectiva dels drets de les persones en l'última etapa de la vida.

30/05/2019.
    CCOO PV inicia un espai de col·laboració per al reconeixement i l'aplicació efectiva dels drets de les persones en l'última etapa de la vida.

Les tres organitzacions han elaborat un fullet per donar a conéixer a la ciutadania el dret emparat per la Llei 16/2018, de la Generalitat Valenciana. Una norma de drets i garanties de la dignitat de la persona en el procés d'atenció a la fi de la vida, millorada per les aportacions del sindicat a través de la participació institucional.

CCOO PV considera que la lluita per una vida digna s'ha de perllongar en la defensa d'una mort digna, en conseqüència, el fullet detalla la relació de drets emparats per la Llei 16/2018, informa sobre el ‘testament vital’ i marca l'acció sindical en aquest àrea.

A més de l'elaboració del fullet informatiu, les organitzacions han establit un conveni de col·laboració i un pla d'acció comuna per difondre aquests drets entre la ciutadania; donar suport en el procés d'emplenar i de tramitar el testament vital a totes aquelles persones que ho desitgen i assessorar l'afiliació en aquestes qüestions.