Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

“Aquest Primer de Maig apostem per una societat democràtica que mire al futur, amb drets, igualtat i cohesió”

En el Dia Internacional de la Classe Treballadora, el secretari general de CCOO PV, Arturo León, va denunciar les situacions de precarietat, d’injustícia i de falta de protecció i va exigir un model de relacions laborals més democràtiques. CCOO PV va celebrar aquesta jornada reivindicativa amb manifestacions a Alacant, Alcoi, Castelló, Elda, Elx, Santa Pola, València i Vinaròs.

02/05/2019.
    València.

“No podem veure amb normalitat l’existència de 300.000 persones en l’atur al País Valencià, no poden resultar-nos indiferents les situacions de precarietat, d’injustícia i de falta de protecció. Així no podrem afrontar amb èxit els enormes reptes que ens venen damunt”. Arturo León, secretari general de CCOO PV, va exigir ahir un nou marc de relacions laborals més democràtiques, per reequilibrar les forces en la negociació col·lectiva, un marc que les reformes laborals han retallat.

El secretari general de CCOO PV va censurar la temporalitat injustificada, els excessius contractes a temps parcial amb hores extraordinàries que no es paguen o que es paguen en negre, a més de la figura de les persones falses autònomes. “Aquest país necessita llançar un missatge de decència contra l’economia submergida. S’ha de dir a qui explota que aquesta societat reprova les seues pràctiques i que se’ls hi perseguirà amb la llei”, va clamar León.

Finançament just

Al seu parlament, el dirigent sindical va destacar la necessitat de combatre la sinistralitat laboral, que s’ha emportat la vida de 62 treballadors i treballadores l’any 2018: “És inacceptable, s’ha d’atacar la precarietat i sancionar els incompliments de les empreses, amb més controls i recursos de la Inspecció de Treball”.

Arturo León, va exigir a Pedro Sánchez que complisca el seu compromís i reforme el sistema de finançament, que condone part del deute, “conseqüència d’un sistema injust que el País Valencià pateix des de fa massa temps”.

Manifestacions al País Valencià

CCOO PV va convocar ahir vuit manifestacions a diferents localitats del País Valencià, amb el lema ‘Que no et mengen. Organitza’t’. Unes nodrides marxes en les quals van estar present les exigències de treball decent amb salaris dignes, igualtat entre dones i homes i uns serveis públics de qualitat, entre altres reivindicacions.

A Alacant, la secretària general de CCOO l’Alacantí-les Marines, Consuelo Navarro, va denunciar que Alacant és la província amb els salaris mitjans més baixos de tot el País Valencià: “La gent ha de menjar i viure en un sostre, aleshores necessitem un treball i un salari digne. Per això reivindiquem la derogació de les reformes laborals, un treball decent i el canvi del nostre model productiu, perquè volem treballar i treballar bé”.

A Alcoi, la secretària general de CCOO Comarques Centrals, Manuela Pascual, va destacar que després de quatre anys de creixement econòmic hi ha empreses que guanyen més que abans de la crisi, però no hi ha un repartiment just ni equilibrat de la riquesa. “Sortim al carrer per defensar l’ocupació estable i amb drets, amb salaris i pensions dignes”, va afirmar Pascual, que també va advertir que si el Govern continua amb polítiques regressives i la patronal es nega a incrementar els salaris, “CCOO incrementarà el nivell de mobilització i crispació social”.

A Castelló, el secretari general de CCOO Comarques del Nord, Manel Nieto, va reivindicar la derogació de les reformes laborals “que han representat un gran impacte en la devaluació del treball, en les condicions de vida de la gent i en el salari”. Nieto també va advocar per un sistema fiscal just: “Un model fiscal en el qual aporte més el que més tinga i que no siguen els treballadors i les treballadores qui, amb les seues nòmines, sustenten l’estat social”.

A Elx, la secretària general de CCOO Vinalopó-Vega Baixa, Carmen Palomar, va assenyalar en la manifestació que els treballadors i les treballadores tenen una ocupació molt precària i eventual. Una situació que no és una opció “sinó una imposició de les empreses”. La dirigent sindical va instar a combatre aquesta situació, amb la derogació de la reforma laboral i amb la creació d’un nou estatut dels treballadors i de les treballadores. “Les reformes laborals són un llast per a l’ocupació”, va afirmar Palomar.