Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 de agosto de 2019

CAMPANYA SMI

És necessari combatre la precarietat i la temporalitat laboral

Ambdues organitzacions coincideixen en la necessitat d’abordar l’ocupació, no sols de manera quantitativa des del impuls a la seua creació, sinó qualitativa, combatent la precarietat i la temporalitat

23/04/2019.
    CCOO PV presenta a Unides Podem sus propuestas ante las elecciones autonómicas.

Aquesta campanya electoral està deixant clar que els partits han d'acostumar-se a governar des del diàleg i el pacte, “perquè el bipartidisme ha passat a la història”, ha assegurat Rubén Martínez Dalmau, candidat de Unides Podem Esquerra Unida a la Generalitat, una de les forces polítiques que, segons les enquestes, pot ser decisiva per a la conformació del Botànic. Per la seua banda, Arturo León, secretari general de CCOO PV, ha presentat el document de mesures elaborat pel sindicat, on destaca la prioritat en la creació d'ocupació i la reducció de la precarietat.

En l'àmbit públic, ha advocat León pel desenvolupament reglamentari de la Llei de responsabilitat social, i concretat l'aplicació de les clàusules laborals que obliguen a la subrogació del personal i a l'aplicació del conveni sectorial. Rosa Pérez Garijo, número dos a les Corts, ha destacat la importància de revertir els serveis públics la gestió dels quals ha sigut privatitzada.

Altres eixos fonamentals de les propostes han sigut la igualtat, que incideix en la reducció de les bretxes de gènere, així com de la sinistralitat. “Hi ha hagut una relaxació en les mesures preventives per part, sobretot, de les empreses i un menor control de l'Administració”, ha matisat el secretari general de CCOO PV. Ha afegit com a objectiu créixer d'una manera diferent, més sostenible mediambientalment, amb una transició justa i ordenada per adaptar-se al canvi tecnològic, i situar la formació, la innovació i la investigació com a elements fonamentals de la transformació del model productiu.

En la reunió han estat dialogant sobre mesures per a assegurar que tots els sectors disposen de conveni col·lectiu, per evitar així el cas del Conveni d'hostaleria que porta més de sis anys sense tancar a Castelló i dos a València. Una possibilitat és que l'Administració poguera intervenir i estimular el diàleg quan s'ature la renovació, cridant a les parts i, en cas que no hi haja acord, poguera penalitzar aquells sectors que han demostrat no ser socialment responsables.

Han coincidit així mateix que cal canviar el discurs de la satanització dels impostos, ja que són un mecanisme de redistribució de la riquesa, per tant, han de ser suficients per a sostenir l'estat de benestar, i ha de contribuir més qui més té. El finançament autonòmic just ha de ser qüestió fonamental en la legislatura següent, així com l'exigència d'un nivell d'inversions d'acord amb el pes poblacional i la condonació de la part de deute conseqüència de l’infrafinançament. També que la legislatura següent serà la de la reglamentació d'importants lleis, com la de serveis socials, renda mínima garantida o de responsabilitat social, perquè siguen efectives. “Projectes normatius que han de seguir desenvolupant-se des del diàleg social”, ha conclòs León.