Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Lliure accés, places limitades

‘Bones pràctiques de diàleg social. Preparats per a la digitalització?’

• UIMP, Palau de Pineda, pl. del Carme, 4.

CCOO PV forma part del Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana, que participa en el Projecte transnacional del fons social europeu “Interlocutors socials davant l'acceleració digital”, promogut pel Consell Econòmic i Social de Flandes (SERV).

29/03/2019.
Jornada CES CV

Aquest projecte se centra en els processos de diàleg social, negociació col·lectiva i les consultes entre els interlocutors socials, en relació amb la transformació digital i la implicació d'aquests en la transició digital.

En aquest sentit, s'ha organitzat a València la quarta jornada del Projecte, on participaran els socis del Projecte transnacional: Consell Econòmic i Social Auvergne-Rhône-Alps (CESER), Consell Econòmic i Social de Flandes (SERV), Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES-CV) i agents econòmics i socials d'Alemanya, de Bèlgica, de França, de República Txeca i de la Comunitat Valenciana.

Amb el títol ‘Bones pràctiques de diàleg social. Preparats per a la digitalització?’ aquesta iniciativa pretén aprofundir en el paper dels agents socials davant l'acceleració digital i la revolució digital: Robòtica i digitalització, i desenvolupar bones pràctiques de diàleg social.

Programa de la jornada

Dimarts 9 d'abril

9.15 h Acte d'obertura
Carles L. Alfonso Mellado, president del Comité Econòmic i Social CV.
Arturo León López, secretari general de CCOO PV.
Salvador Navarro Pradas, president de la CEV.
Ismael Sáez Vaquero, secretari general d'UGT-PV.
Agustín Domingo Moratalla, director de la UIMP a València.

9.30 h Conferència inaugural
La transició en un món laboral digitalitzat.
Isabel Caño Aguilar, vicepresidenta responsable de Comunicació del Comité Econòmic i Social Europeu (CESSAMENT), consellera pel Grup II (Treballadors).

10.00 h Una nova estratègia d'Innovació en la Comunitat Valenciana
Olivia Estrella López, secretària general de l’AVI. Innovació i Agenda Industrial 4.0 en la CV. Francisco Javier Mínguez Pontones, cap de l'Àrea d'Empreses i Associacions de l'IVACE.

10.45 h Robòtica i el seu impacte en RH i en el marc de les relacions laborals

José M. Goerlich Peset, catedràtic de dret del treball i de la Seguretat Social de la Facultat de Dret de la Universitat de València.

11.45 h La dimensió laboral de l'economia digital: reptes i propostes per al diàleg social.

Jorge Aragó Medina, economista. Conseller del CES d'Espanya, Grup I. Director d'Investigacions de la Fundació Primer de Maig.

12.15 h Taula rodona
Bones pràctiques de diàleg social. Preparats per a la digitalització? Representants dels departaments de RH i dels comités d'empresa de Consum; Ford España; i Bankia.

14.30 h Experiències i bones pràctiques de diàleg social
Presentació per part del SERV Consell Econòmic i Social de la Regió de Flandes-Bèlgica.

Presentació per part dels socis internacionals d'Alemanya

Qualifizieriungsförderwerk Chemie GmbH (QFC),
Sachsische Bildungsgesellschaft für Umweltschutz und Chemieberufe (SBG)
Sachsen, Merseburger Information and Technology Centre (MITZ).

De la República Txeca (Associació de Sindicats Independents de la República Txeca (ROSTISC CR).

De França (Consell Econòmic, Social i Ambiental de la Regió Auvergne-Rhône-Alps (CESER).

15.45 h Debat.
16.30 h Conclusions i fi de la jornada.

Dimecres 10 d'abril

09.45 h Visita a l'empresa “Colorker, S.A.” (Xilxes, Castelló), en la qual es podrà analitzar el procés de diàleg social durant la implementació d'una indústria ceràmica 4.0 de producció intel·ligent, mitjançant la captura massiva de dades procedents del procés productiu.