Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Prevenció i benestar laboral

Àmplia oferta formativa i informativa en prevenció a l’estand de CCOO PV en #Laboralia2019

Comissions Obreres participarà un any més al certamen mitjançant un estand on el personal del sindicat estarà a disposició dels visitants per informar-los, detalladament, de la nostra oferta formativa, materials de formació i materials de divulgació, d'informació i de sensibilització en prevenció de riscos laborals.

27/03/2019.
    Equip del Gabinet de Salut Laboral de CCOO PV a Laboralia

Fira València acull el certamen Laboralia 2019 els dies 27 i 28 de març, una trobada especialitzada en seguretat que reunirà organitzacions i professionals destacats del sector de la prevenció de riscos laborals i on es donaran a conéixer els últims avanços tècnics.

Daniel Patiño, secretari de Salut Laboral de CCOO PV considera que aquesta “és una oportunitat valuosa perquè tots els agents intervinents en la seguretat i la salut de la població treballadora puguen analitzar la situació actual i fer propostes de millora”. Entre els reptes del sindicat està la visibilització i aflorament de la borsa de malalties relacionades amb el treball i revertir les creixents xifres d'accidents experimentada des de fa uns anys.

El certamen s'ha consolidat com a punt de trobada en el qual convergeixen els interessos de tots els actors intervinents en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals, i acull tallers i taules rodones en les quals CCOO PV intervé aportant una visió integral partint de l'experiència intersectorial del sindicat.

Al llarg de dos dies, el sindicat atendrà als qui s'acosten al seu estand i participarà en els fòrums de debat i reflexió sobre els temes que en l'actualitat estan marcant les condicions de treball i les possibilitats de millorar-les aplicant les diferents disciplines de la prevenció dels riscos laborals.

Aquest dimecres 27, primer dia de fira, en l’espai del Consell Tripartit de Relacions Laborals, el sindicat ha impartit un taller, sota el lema #CulturaPreventiva, en el qual s’han explicat els continguts de la Guia sobre el risc laboral que comporten els medicaments perillosos. Hi han intervingut ponents de llarga trajectòria i experiència prevencionista i sindical.

La taula de ponències al voltant dels medicaments perillosos 'Quan els medicaments són un risc', ha defensat la importància de la informació i de la cultura preventiva. Les ponències han despertat l'interés de nombrós públic assistent.

El dia 28, el sindicat participarà en el panel sobre Risc Químic des d’una perspectiva tècnica i sindical.