Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

Les dones aglutinen el 60 % de l’atur registrat al País Valencià

La bretxa de gènere en l'ocupació es fa patent al mes de febrer: l'increment de l’atur el protagonitzen únicament les dones, amb 1.991 aturades més, mentre s’hi registra una baixada de 94 homes. CCOO PV insta a assumir un compromís global, amb mesures en tots els àmbits socials, per acabar amb la discriminació de les dones en el terreny laboral.

04/03/2019.
    Les dones aglutinen el 60 % de l’atur registrat al País Valencià.

L'atur registrat al febrer va ascendir a 375.397 persones al País Valencià, la qual cosa significa un repunt respecte al mes anterior de 1.897 persones aturades més, un 0,51 %. CCOO PV destaca que la totalitat d'aquest augment s'ha produït únicament en les dones, amb 1.991 aturades més, mentre s’hi registra una baixada de 94 homes. Això implica que el 60 % de l'atur registrat a la nostra autonomia tinga rostre de dona (224.881 dones aturades davant dels 150.516 homes).

Davant aquesta situació de desigualtat en l'accés a l'ocupació, però també en el tipus de contractació, jornada i formació, la secretària d'Ocupació i Formació de CCOO PV, Ana García, insta a adquirir un compromís polític, educatiu, i de l'Administració per acabar amb la discriminació de les dones en l'àmbit laboral: “Parlem de serveis públics per a l'atenció i cura de la infància i les persones dependents, d'educació en corresponsabilitat, de sensibilització en matèria d'igualtat… mesures que avancen en la igualtat real i efectiva”, afirma.

Per a CCOO PV, les mesures que el sindicat està negociant i acordant en la Mesa del Diàleg Social amb el Govern valencià, van encaminades cap a això, a través de l'aprovació d'un Pla valencià de formació professional que puga acabar amb les bretxes formatives o mesures d'acció positiva en matèria de contractació per a les dones. “Són imprescindibles unes polítiques i una negociació col·lectiva amb perspectiva de gènere. Les dones no som un col·lectiu, som més del 50 % de la població i no podem permetre'ns que es mantinguen els múltiples obstacles que patim”, indica la dirigent sindical.

Al nostre territori, en l'últim mes l'atur ha augmentat més que la mitjana estatal. El País Valencià aglutina l'11.4 % de les persones aturades a tot l'Estat. És la tercera comunitat autònoma quant a volum d’atur, per darrere d'Andalusia (813.359) i Catalunya (396.642). Per a CCOO PV és imprescindible avançar en el canvi de model productiu capaç de generar treball decent amb salaris dignes que permeten a la classe treballadora desenvolupar els seus projectes de vida i cobrir les seues necessitats bàsiques.

Per edats, també s'observa una concentració de l’atur entre els joves i les joves menors de 25 anys, que absorbeixen el 77 % de l'increment de l'atur, amb 1.456 joves més en aquesta situació en l'últim mes.

Segons activitats econòmiques, segueix sent el sector serveis el que aglutina els majors volums d’atur, el 69,2 % d’aturats/ades provenen d'aquest sector. En l'últim mes l’atur ha descendit en la construcció, amb 322 persones menys aturades (un 1,13 %), mentre que ha augmentat en la resta de sectors; en serveis amb 868 persones aturades més (un 0,34 %), 241 en indústria (un 0,48 %) i 428 en agricultura (un 3,30 % més).