Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Per la igualtat de tracte i la no discriminació de les persones que conviuen amb el VIH

CCOO PV demana que es garantisca la protecció dels drets del col·lectiu, tal com estableix el recent ‘Pacte social per la no discriminació i la igualtat de tracte associat al VIH’. El sindicat ha participat en les accions convocades per CALCSICOVA, Coordinadora d’Associacions de VIH i Sida, amb un estand propi a la plaça de la Mare de Déu de València, on ha informat sobre la protecció dels drets laborals de les persones que conviuen amb el VIH.

01/12/2018.
    Representants de CCOO PV en el Dia Mundial de l'Acció davant el VIH i la sida, a València.

CCOO PV advoca per continuar treballant perquè la discriminació cap a les persones que conviuen amb el VIH siga prompte un record. El sindicat ha participat en les accions convocades per CALCSICOVA, la Coordinadora d’Associacions de VIH i Sida de la Comunitat Valenciana, en el Dia Mundial de l’Acció davant el VIH i la sida. CCOO PV ha informat la ciutadania sobre la protecció dels drets laborals de les persones que conviuen amb el VIH, en un estand propi a la plaça de la Mare de Déu de València.

La central sindical recorda que el passat dimarts dia 27, es va presentar al Ministeri de Sanitat el ‘Pacte social per la no discriminació i la igualtat de tracte associat al VIH’. Els objectius d’aquest pla són treballar per la fi de l’estigma i la discriminació cap a les persones que conviuen amb el VIH, garantint la igualtat de tracte i d’oportunitats, la no discriminació i el ple exercici dels drets fonamentals de les persones afectades.

Per aconseguir aquests objectius, són fonamentals els principis de coresponsabilitat, de multisectorialitat, d’equitat i de participació social. I aquests principis únicament poden mantenir-se amb la col·laboració del Govern central, autonòmic, la comunitat científica, àmbit educatiu, mitjans de comunicació, sindicats, empreses, etc.

Fa uns anys, en un dia com aquests, reivindicàrem la necessitat de recuperar el Pacte social. Avui, aquest pas ja s’ha fet, ara demanem l’impuls que necessita per a materialitzar-se i es convertisca en el garant de la protecció de drets de les persones que conviuen amb el VIH a l’Estat espanyol.