Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

#DefensaLaTeuaPostura

Tractament de l’assetjament laboral des de la perspectiva de gènere

Els dies 27 i 28 de novembre les seus del sindicat a València i Alacant acullen les dues últimes jornades organitzades per la Secretaria d’Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO PV, emmarcades en l'Estratègia Valenciana de Salut i Benestar Laboral i focalitzades en un aspecte tan important com la prevenció i detecció davant situacions d'assetjament laboral.

23/11/2018.
    Jornades assetjament

Com totes les jornades i accions previstes en la campanya #DefensaLaTeuaPostura, aborden la prevenció i intervenció des d'una perspectiva de gènere. Dins de l'assetjament laboral, una de les manifestacions més patents de la desigualtat real que hi ha encara en la nostra societat és la presència de l'assetjament sexual i de l'assetjament per raó de sexe en l'entorn laboral.

Aquest fenomen, a més, atempta contra un nombre significatiu de drets fonamentals bàsics de la persona: la llibertat, la intimitat i la dignitat, la no discriminació per raó de sexe, la seguretat, la salut i la integritat física i moral.

Amb la realització d’aquestes dues jornades, el sindicat haurà organitzat enguany 14 accions divulgatives, de formació i sensibilització a les diferents comarques del PV dirigides al nostre principal actiu sindical i amb la finalitat de generar cultura preventiva en les empreses i persones treballadores.

Malgrat l’avanç experimentat, el secretari d’Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO PV, Dani Patiño, insta a redoblar els esforços des del sindicat en la prevenció i en el tractament de la sinistralitat laboral, en vista de les alarmants dades tant d'accidents de treball, com del nombre de persones mortes enguany per la carència d’una acció preventiva eficaç.

“No pot consentir-se que els desplaçaments al treball i el desenvolupament professional comporte riscos evitables, que infligeixen patiments innecessaris i fins i tot poden esdevindre mortals” conclou Patiño.

Ambdues jornades tenen la visió integral i capacitat de les institucions més autoritzades en matèria de prevenció de riscos laborals: INVASSAT i ITSS. Per part del sindicat, s’aporta l'extensa experiència del nostre Gabinet Tècnic a la província de València i d’ISTAS a Alacant.

A València, dimarts 27 de novembre de 2018, a les 10 hores, en la sala d’actes de la seu de CCOO PV, plaça Nàpols i Sicília 5. Intervencions:

- Juana Sánchez, Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball INVASSAT.

- Virginia Soriano, tècnica Gabinet de Salut Laboral i Medi Ambient CCOO PV.

- Juan José Camino, inspector de Treball i Seguretat Social.

A Alacant, dimecres 28 de novembre de 2018, a les 10 hores, en la sala d’actes José Quesada “Chamorro” de la seu de CCOO l’Alacantí-les Marines, av. Salamanca, 33. Intervencions:

M. José Caballero, directora del Centre Territorial de Seguretat i Higiene en el Treball d’Alacant. INVASSAT.

Montse López Bermúdez, tècnica de l’Instituto de Trabajo Ambiente y Salud, ISTAS.

Antoni Tatay Nieto, inspector de Treball i Seguretat Social.