Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Èxit de participació i treball en la XVII Escola de Joves ‘Isidro Llopis’

Aquest cap de setmana ha tingut lloc la XVII Escola Isidro Llopis de joves sindicalistes, amb les noves perspectives i realitats laborals del futur com a tema principal, abordat des de diversos eixos, amb el doble objectiu de visibilitzar les problemàtiques i la precarització que pateix la joventut en el mercat del treball, i d’assentar la cohesió entre els diferents espais de Joves de tot el País Valencià.

12/11/2018.
    Foto de familia de l'Escola de joves sindicalistes Isidro Llopis

Al llarg de dues jornades de formació i intercanvi la joventut sindicalista de CCOO PV han compartit les seues experiències laborals i d’acció, i han deixat molt clar que són un actiu esperançador i segur per al futur d’aquesta organització.

Durant el matí del primer dia es va realitzar una aproximació a la història de les CCOO, que es va centrar en les aportacions i la implicació que la joventut ha realitzat al llarg de la nostra història com a sindicat. Ana Belén Montero, secretària de Joventut i Política Social de CCOO PV, i Carlos Alcaraz, secretari de Joventut, Acció Sindical i Comunicació a CCOO Comarques Centrals, van destacar la importància de no oblidar el nostre passat per tal de mirar al futur amb perspectiva.

El panell d'experiències posterior va tindre les intervencions de Nerea Menargues, del Front d’Estudiants del País Valencià; Natxo Mollà, del Consell València de la Joventut i Alberto García, de Joves de CCOO PV.

Nerea va comentar la rellevància de la unió del sindicalisme estudiantil amb l'obrer, i va fer esment a futures campanyes, en les quals poder col·laborar conjuntament ambdues organitzacions. Per la seua banda, Natxo va destacar la rellevància de fomentar i construir associacionisme al nostre territori, va fer un breu repàs de les activitats i dels avanços que ha fet el CVJ i les perspectives positives que li esperen. Per finalitzar el panell, Alberto traslladà les campanyes i accions dutes a terme per Joves CCOO PV, concretant en la consolidació de l'espai juvenil del sindicat i posant l'accent en l'evolució creixent que segueix tenint.

Seguidament, el secretari de Joventut, Acció Sindical i Comunicació en CCOO Comarques Centrals, Carlos Alcaraz, plantejà el taller ‘CCOO a debat’ on tractaren les diferents postures antisindicals que observem en l'actualitat, i conduí el posterior debat des de l’autocrítica constructiva. La resta de la jornada va transcórrer en un entorn de companyonia, amb temps per a intercanviar experiències.

El segon dia d'Escola començà amb la projecció del vídeo ‘Joves, som el futur’ de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV. La projecció emmarcà la temàtica respecte a la necessitat de sindicar-se i els motius que ens porten a formar part de les CCOO.

Al respecte, les ponències de companyes de l'espai de Joves provinents de diferents sectors descrigueren les seues experiències en el mercat laboral i la seua acció com a sindicalistes i representants en els seus centres de treball. En la taula estigueren presents les companyes Inés Moreno, de Joves CCOO a l'Horta; Rubén Quintanilla, de la Federació de Serveis de CCOO PV i Alfons Ahicart, de Joves CCOO a Comarques del Nord.

L’última de les taules d’aquesta XVII Isidro Llopis va tindre les intervencions de Carlos Gutiérrez, secretari de Joventut i Noves Realitats del Treball de CCOO, i d’Ana Berceruelo, responsable del sector de carretera i logística de CCOO Madrid i assessora i coordinadora en Amazon.

Carlos esbossà les noves realitats laborals en l'era de les TIC i les multiplataformes, i destacà la importància de la unió al voltant dels sindicats, en un mercat laboral que tendeix a aïllar i individualitzar cada vegada més les relacions laborals entre la classe treballadora.

Ana exposà el conflicte amb l'empresa Amazon, i com s'han desenvolupat les negociacions. En la seua intervenció destacà la necessitat d'implicar-se en el conflicte, i de posar en pràctica la política que com a sindicat estem duent a terme: passar a l'ofensiva.

Finalment, la secretària de Joventut i Política Social de CCOO PV Ana Belén Montero i el secretari de Joventut i Noves Realitats del Treball de CCOO, Carlos Gutiérrez van clausurar aquesta XVII Isidro Llopis “amb l'emoció de veure cada dia més consolidats els espais de joventut”. Amb un missatge d'optimisme i una mirada cap al futur, que la joventut de CCOO haurem de caminar.