Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Presentació de la nova direcció d’EUPV

La preocupació per la pèrdua de drets de la classe treballadora, així com les últimes mobilitzacions que estan inundant els carrers, eixos centrals de la primera reunió de CCOO PV amb una representació de la nova Executiva.

30/05/2018.
    Per part de CCOO PV: Isabel Barrajón, Cloti Iborra, Arturo León i Ester Calderón. Representació d'EUPV: Aurora Mora, Cristian Veses, Sergi Rodríguez, Rosa Pérez i Luis Poveda (d'esquerra a dreta)

Arturo León, secretari general de CCOO PV, ha felicitat la recentment triada coordinadora d’EUPV, Rosa Pérez. Li ha desitjat una recuperació de la representació autonòmica del seu partit perquè considera que “segueix havent-hi un espai polític a ocupar”. Per la seua banda, Pérez ha destacat la campanya d'assetjament i enderrocament cap al sindicalisme de classe, instigada sobretot per la patronal, per poder deslegitimar una potent eina de defensa de drets de treballadors i treballadores.

Ambdues organitzacions han compartit el diagnòstic de generalització de la precarietat, de falta de redistribució de la riquesa que comença a generar-se o de la necessitat de recuperar drets laborals i de l'estat social. Especial esment ha merescut la situació de les pensions que ha portat al carrer pensionistes i la ciutadania en general. Unes mobilitzacions que han de plantejar-se des del respecte a les identitats de cada organització i que han de sumar, en comptes de dividir, perquè ens uneix un interés per millorar el poder adquisitiu, però sobretot per garantir la sostenibilitat del sistema.

Un altre dels aspectes dialogats ha sigut la necessitat d'abordar un canvi en el sistema de finançament autonòmic i EUPV ha manifestat el seu interés per augmentar la seua participació en la campanya “Per un finançament just”. Finalment, s'han emplaçat a mantenir una relació fluïda i trobades periòdiques per abordar temes d'actualitat.