Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

El reconeixement a Paco Molina centra l’acte d’obertura de l’XI Congrés de CCOO PV

Aquest matí ha començat l’XIé Congrés de CCOO PV, màxim òrgan de direcció del sindicat al País Valencià, que després de dos dies de debats i deliberacions, determinarà el programa estratègic i línies d'actuació sociopolítica per als pròxims quatre anys. Els 313 delegats assistents també triaran la Secretaria General i la nova Comissió Executiva, la Comissió de Control Administratiu i Financer i la Comissió de Garanties (òrgan que vetlla pel compliment dels Estatuts).

04/04/2017.
    Mesa del Congrés

El Paranimf de la Universitat Politècnica de València ha acollit la benvinguda a les delegacions participants, juntament amb una àmplia representació de la societat civil, política i econòmica del País Valencià. El secretari de Comunicació i Relacions Institucionals, Bernat Asensi ha agraït l'assistència als convidats i ha donat pas a les intervencions del rector de la UPV, Francisco Mora i del president i la vicepresidenta del Consell, Ximo Puig i Mónica Oltra.

El rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora Más, ha iniciat la ronda d'intervencions amb un saluda de benvinguda, i ha desitjat un bon treball i ànim per a seguir defensant ocupacions amb drets i combatent la desigualtat.

Ximo Puig ha començat agraint el paper clau del sindicat en la construcció de l'autogovern i la consolidació democràtica. Puig ha convidat a seguir enfrontant els “fantasmes del passat” que tornen com a desafiadors reptes comuns, com declara el lema del Congrés ‘Mirant cap al futur’. Puig ha volgut reconéixer l'esforç del secretari general sortint, Paco Molina el seu compromís amb el diàleg social i animant la nova direcció resultant a seguir donant suport críticament a un Govern “que és un poc vostre”.

“Un sindicat fort és sinònim d'una democràcia robusta”, la vicepresidenta Mónica Oltra s'ha referit a la necessitat de sindicats forts que seguisquen organitzant la defensa col·lectiva i exercint una interlocució clau, malgrat el qüestionament dels poders oligàrquics que intenten individualitzar els conflictes i establir la desigualtat. Oltra també ha volgut agrair la contribució i l'esforç de Paco Molina en l'obertura de sengles de diàleg social, a qui ha recitat un fragment del poema “Caminante no hay camino”.

L'acte s'ha représ amb les actuacions del Quintet Casulana i un recital de poemes de Miguel Hernández, de Maria Mercè Marçal, d’Ovidi Montllor, d’Ángela Figuera, de Marc Granell, de Glòria Fortes i de Vicent Andrés Estellés, a càrrec de la recitadora Esther Villanueva.

La memòria i el present de l'actiu sindical també han tingut el seu espai en l'obertura mitjançant la projecció del breu obituari en memòria de les persones afiliades mortes des del Xé Congrés, i d'un vídeo amb els rostres menys visibles de les CCOO PV el treball dels quals, en paraules del secretari d'Organització “fa possible el dia a dia d'aquest sindicat davant de l'assetjament, lluitant convenis i dignificant l'organització”.

Alfonso Arnedo ha recordat les Normes congressuals i l'horari de treball previst, així com la composició de la Mesa de l’XIé Congrés, presidida per Jose Miguel Mandingorra, que ha donat pas a les intervencions dels convidats.

Toni Gisbert, d’Acció Cultural del País Valencià ha intervingut en representació dels col·lectius socials apel·lant la complicitat necessària per a seguir reforçant l'associacionisme. Una complicitat que, segons Gisbert, ha permés aconseguir assoliments com el reconeixement de la capacitació lingüística i amb la qual comptem per a reptes com la recuperació de RTVV, del senyal de Tv3 i la normalització de relacions amb Catalunya.

Ismael Sáez, secretari general de la Unió General de Treballadors del País Valencià ha afirmat que “després de 40 anys disputant la representació dels interessos dels treballadors, constatem que no solament no som enemics, sinó que tots dos som necessaris per a seguir combatent un model productiu en el qual les persones som un factor de treball més”. La nostra estratègia comuna ha de convertir-se en una aliança per la dignitat.

Salvador Navarro, president de la Confederació Empresarial Valenciana ha acomiadat Paco Molina “un magnífic i digne secretari general” i ha animat al sindicat a seguir en l'obstinació de fer avançar l'economia valenciana com un dels principals interessos dels treballadors i de les empreses. Navarro ha desitjat que “el diàleg social que estem recomponent faça possible l'extensió d'ocupació digna i estable” i ens convertisca en un territori de referència.

L'acte s'ha retransmés en directe a través de la portada de pàgina web de CCOO PV www.pv.ccoo.es i dels comptes oficials del sindicat en les xarxes socials Twitter @ccoopv amb l'etiqueta #XICongrés. Les imatges s'aniran compartint en àlbums específics en la pàgina de Facebook www.facebook.com/ccoopv