Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

La Plataforma d'Empleades de la Llar planteja les seues reivindicacions al SERVEF

Aquesta setmana ha tingut lloc una reunió en el SERVEF amb la directora general d'Ocupació, Rocio Briones, a la qual han assistit en representació de la Plataforma d'Empleades de la Llar: CCOO PV, UGT-PV i la Federació de Dones Progressistes de la Comunitat Valenciana.

12/07/2016.
    La Plataforma d'Empleades de la Llar amb Rocío Briones

En la trobada s'ha presentat a la Direcció General d'Ocupació la situació actual en la qual es troba el col·lectiu de treballadores de la llar, concretada en un Informe recent elaborat sobre aquest tema i l’anàlisi del pes del sector en les estadístiques sobre economia submergida que al País Valencià arriba a un 56 %.

En aquesta primera trobada les entitats que componen la plataforma han comunicat tant les causes com la manera en què va sorgir aquesta iniciativa i han transmés les principals reivindicacions en relació a les competències de la Direcció General d'Ocupació.

Respecte al balanç de compromisos aconseguits, destaquen la intenció de recuperar els incentius a la contractació i d'utilitzar els mecanismes de SERVEF per a impulsar la sensibilització respecte a la situació de discriminació del col·lectiu.

- Fins a l'any 2011 el SERVEF convocava ajudes a la contractació de treballadores de la llar, un incentiu per a eixir de l'economia submergida que la Plataforma sol·licita que es torne a convocar. Sobre aquest tema, Briones s'ha compromés a parlar amb el cap de secció per veure com es podria articular dins de la convocatòria de col·lectius vulnerables.

- La Plataforma ha plantejat que aquestes ajudes han d'anar acompanyades d'una campanya de sensibilització cap a la dignificació del treball de les treballadores de la llar orientada a ocupadors, ciutadania i les mateixes treballadores de la llar.

Tenint en compte que el SERVEF disposa de tots els instruments que són necessaris per a això, en la mesura que tenen contacte directe tant amb ocupadores com amb les treballadores, resultaria viable realitzar enviaments postals, electrònics o a través de les xarxes per difondre el fullet amb obligacions i drets.

Rocío Briones s'ha compromés a convocar novament al setembre la Plataforma a una pròxima reunió amb la directora general de Treball i Benestar Laboral, per valorar les possibilitats d'articulació d'aquesta campanya.