Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV se suma a la ‘Marxa per Colòmbia’ a València per a condemnar la brutal repressió cap al poble

• Dissabte 15. De 19 h a 22 h, des del carrer de les Barques.

El sindicat dona suport a la mobilització convocada el dissabte a València per a expressar la seua solidaritat internacionalista, manifestar la condemna a la violenta repressió que el Govern colombià està duent a terme contra les protestes ciutadanes pacífiques, exigir el cessament tota repressió violenta i que l'exèrcit es mantinga en els seus aquarteraments.

13/05/2021.
Mobilitza't. Marxa per Colòmbia, a València.

Des del passat 28 d'abril, Colòmbia es troba immersa en una gran mobilització social que és l'expressió ciutadana del rebuig a unes polítiques neoliberals, injustes socialment, d'afebliment de la democràcia d'un govern que beneficia a les elits econòmiques i polítiques del país i encoratja la violència, persecució i assassinat d'activistes socials i sindicalistes.

Expressem la nostra preocupació i ferma condemna davant la violenta repressió que el Govern d'Iván Duque ve duent a terme contra les protestes pacífiques enfront la regressiva reforma tributària i altres demandes socials. Està lliurant una guerra desproporcionada contra el poble davant els ulls del món.

Aquests gravíssims fets no són una novetat al país andí. A la fi de 2019, el Govern ja va reprimir importants protestes, que sorgien de demandes socials similars a les actuals, amb el terrible resultat de diverses persones mortes i centenars de ferits. Però a més, Colòmbia porta dècades suportant una violència estructural que els diferents governs no han pogut, i en molts casos, no han volgut detindre. Centenars de persones líders i activistes socials són assassinats a Colòmbia des de fa dècades, a més de les permanents amenaces i persecució de la qual són víctimes dirigents i membres de sindicats, organitzacions socials i representants de minories.

Les dades sobre violació de drets humans i de violència a Colòmbia són esgarrifoses: almenys 904 líders socials i 276 excombatents de les FARC han sigut assassinats des de 2016, d'acord amb els informes de la Jurisdicció Especial per a la Pau (*JEP). I durant el conflicte armat a Colòmbia, entre 2002 i 2003, va haver-hi més de 6400 víctimes dels denominats falsos positius, eufemismes que oculta l'assassinat de civils per militars presentant-los com a guerrillers morts en combat. Aqueixos assassinats van ser comesos principalment durant la presidència d'Uribe (2002-2010).

La situació ha empitjorat des de l'arribada al poder d'Iván Duque, que ha qüestionat l'Acord de Pau aconseguit per l'Estat colombià i l'antiga guerrilla FARC i criminalitza qualsevol protesta social.

Davant aquests fets, CCOOPV:

- mostrem les nostres condolences a les famílies de les víctimes de la repressió de les mobilitzacions.

- ens solidaritzem amb el moviment sindical colombià i moviments socials que lluiten per una Colòmbia més justa i en Pau.

- reclamem que l'Estat Colombià complisca amb el seu deure de garantir que totes les persones puguen exercir lliurement els seus drets, inclòs el de legítima protesta.

- exhortem la retirada de l'exèrcit dels carrers i la fi immediata de la repressió de les forces de seguretat.

- demandem una investigació immediata que garantisca que els responsables siguen degudament jutjats.

- instem la promoció, amb el suport de l'ONU, de la UE i d'altres actors de la comunitat internacional una profunda reforma de les Forces Armades Colombianes.

- donem suport a la sol·licitud de l'oposició colombiana de l'enviament d'una missió internacional presidida per Michele Bachelet, Alta Comissionada per als Drets Humans de Nacions Unides